۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

هکرهای روس می‌برند یا اپل؟

ایتنا - ترکیه برای بازکردن قفل ضارب سفیر روسیه، حسابی به دردسر افتاده است!
هکرهای روس می‌برند یا اپل؟


گفته می‌شود دولت ترکیه برای باز کردن قفل آیفون ۴ اس ضارب سفیر روسیه در آنکارا از مسکو کمک خواسته است.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، گوشی آیفون ۴ اس متعلق به «مولود مرت آلتین تاش» به قفل ۴ رقمی مجهز است که شاید به‌آسانی باز شود و شاید هم نه!

گوشی‌های آیفون ۴ اس که گوشی قدیمی محسوب می‌شوند قادرند سیستم‌عامل آی.او.اس ۵ تا ۹ را دریافت کنند و اگر آیفون ضارب، به‌روزرسانی نشده باشد، کمتر امن بوده و احتمال بازشدنش زیادتر است.

اپل از آی.او.اس ۸ به بعد سیستم رمزگذاری جدید خود را روی آیفون تعریف کرده و اگر گوشی ضارب آی.او.اس ۷ به پایین باشد مانند «هلو بپر در گلو» باز کردنش آسان تر خواهد بود.

به خاطر داشته باشیم که آیفون ۴ اس نه تاچ.آی.دی دارد و نه حسگر اثرانگشت و بوت امن Secure Enclave روی آن مجهز به یک آی.دی یونیک است. گوشی با تولید یک کلید عمومی قادر به ارتباط با سیستم Secure Enclave است. از آیفون ۵ اس به بعد اپل برای مقابله با بروت فورس (خواندن پسورد توسط هکرها) سیستم تأخیر را نیز بدان افزوده است.

گوشی بدون Secure Enclave با پرداخت چند صد دلار باز می‌شود ولی پس از ۱۰ بار تلاش ناموفق برای خواندن پسورد، دیتا پاک خواهد شد.

از آی.او.اس 8.1.2 به بعد اپل با IP-Box که برای خواندن پسورد استفاده می‌شود نیز به مبارزه برخاست اما کمپانی‌های رسمی برای شکستن قفل از روش‌های دیگر بهره‌برداری کردند.

در داستان ضارب سن برناردینو اف.بی.آی و شرکای اسرائیلی توانستند راهی را برای باز کردن آیفون ۵ سی پلاستیکی با آی.او.اس ۹ پیدا کنند و بعداً برخی کمپانی‌ها تبلیغ کردند که می‌توانند آیفون ۴ اس را باز کنند.

در مورد ضارب ترکیه‌ای که از نیروهای امنیتی ترکیه بوده است، داستان فرق کرده و قطعاً اپل کمک نمی‌کند و ازآنجایی‌که منافع آمریکا و اسرائیل با اتحاد ترکیه و روسیه به خطر افتاده، قطعاً آنها کمکی برای باز شدن آیفون ضارب نخواهند کرد (اپل در این مورد مخصوص کاملاً خاموش عمل کرده است) و به همین خاطر ترکیه دست به دامن روس‌ها و هکرهای داخل سازمان اطلاعات روسیه شده است تا بتواند با خواندن دیتای ضارب، سرنخ‌های لازم را پیدا کند.
کد مطلب: 47186
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام