۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶

طراحی، تولید و استقرار درگاه ارائه خدمات الکترونیکی اقتصادی و مالی کشور

قرارداد طراحی، تولید و استقرار درگاه یکپارچه ارایه خدمات الکترونیکی اقتصادی و مالی کشور فی مابین شرکت رایورز و وزارت امور اقتصادی و دارایی منعقد شد.
طراحی، تولید و استقرار درگاه ارائه خدمات الکترونیکی اقتصادی و مالی کشور
---------  گزارش آگهی ---------


قرارداد طراحی، تولید و استقرار درگاه یکپارچه ارایه خدمات الکترونیکی اقتصادی و مالی کشور فی مابین شرکت رایورز و وزارت امور اقتصادی و دارایی منعقد شد.

به گزارش رایورز در این قرارداد، درگاه یکپارچه به عنوان راهکاری برای تحقق دولت الکترونیک محسوب می‌شود و انتظار می‌رود پس از انجام فاز اول قرارداد، کاتالوگ خدمات (سرویس کاتالوگ) به صورت کامل در این درگاه مستقر شود. در فاز دوم قرارداد بر روی مواردی همچون ارزیابی عملکرد، شاخص‌های پایش و نیز ارتباط درگاه یکپارچه با سایر سامانه‌ها تمرکز خواهد شد.

هدف از استقرار این درگاه یا وب‌افزار، ارایه درگاهی مستقل به مخاطبین آن وزارت محترم،‌ جهت معرفی، تشریح، تجمیع و مدیریت بهینه خدمات الکترونیکی است که توسط آن سازمان به عنوان خدمت ارایه می‌گردد. مخاطبین وب افزار می‌توانند برون سازمانی و درون سازمانی باشند.

بر اساس تجارب برتر بین‌المللی و با توجه به مستندات کتابخانه زیربنایی فناوری اطلاعات (ITIL)، این درگاه می‌تواند به سرویس کاتالوگ تعبیر ‌گردد. سرویس به معنای یک خدمت فناوری اطلاعات است که برای مشتریان ایجاد ارزش می‌کند و نیروی انسانی، فرایندها و فناوری را به منظور ارایه خروجی یا نتیجه به کاربر نهایی ترکیب می‌کند. اگرچه ممکن است سبد سرویس (service portfolio) و سرویس کاتالوگ مفاهیم مشابهی به نظر برسند، اما سرویس کاتالوگ بخشی از سبد سرویس‌ است و تنها شامل سرویس‌های فعال و یا سرویس‌های آماده برای استقرار است.

در راستای تحقق دولت الکترونیک، بسیاری از سازمان‌ها و دستگاهها نیازمند راهکاری هستند که بتوانند یک درگاه الکترونیکی یکپارچه را در اختیار مخاطبان و کاربران سازمان خود قرار دهند تا از طریق آن، کاربران اطلاعاتی را درخصوص خدمات الکترونیکی قابل ارایه، مشاهده کرده و بتوانند خدمت مورد نظر خود را درخواست دهند.

در این محصول شرکت رایورز، خدمات درخواستی، دارای قابلیت رهگیری هستند، به این معنی که کاتالوگ خدمات شامل یک پرتال برای اخذ درخواست است و کاربران می‌توانند فرمهای ساده را به منظور درخواست سرویس‌های مختلف تکمیل نموده و ارسال کنند. عمل درخواست دسترسی کاربر به یک خدمت، "درخواست سرویس" نامیده می‌شود. درخواست‌های سرویس اساساً تراکنش‌های قابل رهگیری هستند که کاربران از طریق آنها با سازمان تعامل برقرار کرده و خدمت دریافت می‌کنند.


ویژگی‌های هر خدمت که بر روی درگاه خدمات قرار می‌گیرد، اطلاعات کلیدی در خصوص ارایه و نحوه دسترسی به آن خدمت در اختیار عموم می‌گذارد. یکی از اهداف اصلی سرویس‌کاتالوگ، تعریف و مدیریت ویژگی‌های هر خدمت است.

این ویژگی‌ها مجموعاً به عنوان شناسنامه سرویس‌ شناخته می‌شوند و برخی از آنها عبارتند از:

   -تعریف سرویس (با استفاده از اصطلاحات غیرفنی)
   -راهنمای ارایه سرویس
   -مشخصات استاندارد سرویس (بر اساس SLA)
   -افراد و سازمان های مجاز برای دریافت سرویس
   -کانالهای ارایه سرویس
   -زمانها و ساعات ارایه سرویس
   -پیش نیازهای کاربران (پیش نیازهای لازم برای دریافت سرویس)
   -روش پشتیبانی از سرویس (در صورت بروز اشکال)
   -شرایط ارائه خدمت
کد مطلب: 47178
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام