۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۴

انتقام از نوکیا به سبک اپل

نوکیا ۴۰ شکایت خود علیه اپل را در چند دادگاه در سراسر جهان به علت استفاده بدون مجوز از حق اختراعات ثبت شده خود تحت پیگرد قضایی قرار داد.
انتقام از نوکیا به سبک اپل


شکایت نوکیا از اپل به جرم استفاده بدون اجازه این شرکت از اختراعات ثبت شده نوکیا با واکنش تند اپل مواجه شده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مشبل، اپل تمامی محصولاتی را که در فروشگاه آنلاین خود عرضه کرده و به نحوی با نوکیا و شرکت‌های اقماری وابسته به آن ارتباط داشته‌اند را حذف کرده است.

از جمله این محصولات می توان به تمامی تولیدات Withings اشاره کرد که شرکتی است که در زمینه تولید محصولات دیجیتال مرتبط با حفظ تناسب اندام فعالیت می‌کند.

تا پیش از این محصولات یاد شده با یک جستجوی ساده در دسترس بودند، اما چند روزی است که کاربران بعد از جستجو با پیام "محصولی که به دنبالش هستید دیگر در apple.com در دسترس نیست"، مواجه می‌شوند.

در اوایل هفته گذشته نوکیا اپل را در چند دادگاه در سراسر جهان به علت استفاده بدون مجوز از حق اختراعات ثبت شده خود تحت پیگرد قضایی قرار داد. اگر چه در سال ۲۰۱۱ دو شرکت بر سر این موضوع با هم توافقنامه‌ای امضا کرده بودند، اما نوکیا می‌گوید تلاش برای حل و فصل کامل این ماجرا به نتیجه نرسیده است.

نوکیا ۴۰ شکایت با همین موضوع را تقدیم دادگاه‌هایی در آلمان، آمریکا، فنلاند، انگلیس، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، هنگ‌کنگ و ژاپن کرده که تقریبا تمامی اجزا و امکانات مورد استفاده در تولیدات اپل اعم از نمایشگرهای گوشی، رابط کاربری و ... را در برمی‌گیرد.
کد مطلب: 47162
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام