کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افشای نفوذ هکرهای چینی به شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا

خبرگزاری فارس , 5 دی 1395 ساعت 12:42

ایتنا - آمریکایی‌ها مدعی هستند که ارتش چین در پس‌پرده حملات سایبری به بیمه سپرده فدرال ایالات متحده قرار دارد.




ماموران اف.بی.آی در حال تحقیق در مورد نفوذ هکرهای چینی به رایانه‌های شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا از سال ۲۰۱۰ به این سو هستند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، آمریکایی‌ها مدعی هستند که ارتش چین در پس‌پرده این حملات قرار دارد. شرکت یاد شده یک شرکت وابسته به دولت آمریکاست که در سال ۱۹۳۳ تاسیس شده به به سپرده‌گذاران در بانک‌های ایالات متحده، بیمه سپرده ارائه می‌کند.

حملات یادشده منجر به دسترسی هکرها به ده‌ها رایانه این شرکت شده که یکی از آنها یک رایانه workstation متعلق به شیلا بیر رییس سابق این شرکت بوده است. تحقیقات از این فرد به علت عملکردش و همین طور واقعه اخیر توسط کمیته‌ای در کنگره آمریکا ادامه دارد.

شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا که به FDIC شهرت دارد، یکی از سه نهاد فدرالی است که قوانین مربوط به فعالیت بانک‌های تجاری را در آمریکا تنظیم می‌کند. FDIC بر اعمال برنامه‌های محرمانه مربوط به ورشکستگی بانک‌ها نظارت دارد و به همین علت به سوابق میلیون‌ها سپرده متعلق به مردم آمریکا دسترسی دارد.

در حال حاضر ارتباطات داخلی مدیران این شرکت در حال کنترل است تا مشخص شود هکرهای چینی به چه حدی از اطلاعات دسترسی یافته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد هک FDIC که از سال ۲۰۱۰ شروع شده حداقل تا سال ۲۰۱۳ ادامه یافته و البته حملات هکری دیگری نیز در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بر ضد FDIC صورت گرفته است.


کد مطلب: 47157

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47157/افشای-نفوذ-هکرهای-چینی-شرکت-بیمه-سپرده-فدرال-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir