۰
plusresetminus
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸

کوچ خودروی خودران اوبر از کالیفرنیا به آریزونا

ایتنا - فرماندار آریزونا عاشق فناوری‌های نو است و دوشنبه گذشته با Waymo رانندگی نیمه‌خودکار انجام داد.
کوچ خودروی خودران اوبر از کالیفرنیا به آریزونا


در پی عدم موفقیت خودروی خودران اوبر در سان‌فرانسیسکو و دستور مقامات کالیفرنیا به لغو آزمایشات، این کمپانی تصمیم گرفت برای ادامه پروژه به فونیکس آریزونا مهاجرت کند.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، سخنگوی اوبر اعلام کرد به‌وسیله کامیون تجهیزات آزمایشگاهی و خودروهای خودران از کالیفرنیا به آریزونا فرستاده شدند تا نمونه اولیه خودروی خودران در هفته‌های آینده در این ایالت مورد آزمایش جاده‌ای قرار گیرد.

پس از گذشت چند ساعت از آغاز تست در کالیفرنیا و عبور خوردوهای خودران از چراغ‌قرمز، اوبر اخطار رسمی گرفت، هرچند مسبب این اخطارها را خطای انسانی اعلام کرد اما مقامات اداره ترابری اعلام کردند نمی‌توانند به سیستم اوبر فعلاً اعتماد کنند و اوبر که حاضر نشده بود برای ۱۶ خودروی آزمایشی خود مراحل قانونی را در کالیفرنیا طی کند، تصمیم به مهاجرت از این ایالت به آریزونا گرفت.

Doug Ducey فرماندار آریزونا ضمن خوش‌آمدگویی به کمپانی اوبر اعلام کرد بدون بروکراسی اداری و قوانین پیچیده و دست‌و‌پاگیر به ادامه آزمایش‌ها کمک می‌کند تا فناوری و بیزینس جدیدی را در ایالت خود راه‌اندازی کند.

فرماندار مذکور عاشق فناوری‌های نو است و دوشنبه گذشته با Waymo (شریک گوگل در بخش خودروی خودران) رانندگی نیمه‌خودکار انجام داد.

آریزونا به دلیل پایین بودن سطح درآمد نسبت به سایر ایالات، سعی می‌کند کمپانی‌های سیلیکون ولی را در خود جای دهد تا موازنه اقتصادی را به نفع خود دگرگون کند.
کد مطلب: 47128
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام