کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطا در سیستم آی‌تی: عامل بی‌اطلاعی مالیات‌دهندگان اسکاتلند از نرخ‌های جدید

5 دی 1395 ساعت 11:20

ایتنا- خطای آی تی به معنای عدم اطلاع ۴۲۰ هزار مالیات دهنده اسکاتلندی از نرخ جدید مالیات‌ها است.




اداره ملی حسابرسی اعلام کرد که وجود خطا در سیستم اداره گمرک و مالیات (HMRC)، باعث شده هزاران نفر از مالیات دهندگان، هیچ اطلاعی نسبت به نرخ مالیات بر درآمد اسکاتلند، نداشته باشند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از کامپیوتر ویکلی، صدها هزار نفر از مالیات دهندگان اسکاتلندی، نرخ مالیات خود را برای تعیین نرخ مالیات بر درآمد(SRIT) دریافت نکردند. دلیل این موضوع هم، طبق گزارش اداره ملی حسابرسی، یک خطای کامپیوتری بوده است.
طبق این گزارش، ۴۲۰۰۰۰ نفر از ۲.۴ میلیون نفری که در اسکاتلند زندگی می‌کنند و مشمول مالیات بر درآمد می‌شوند، از نرخ جدیدشان مطلع نیستند. چون در واقع هیچ اطلاعی در ای مورد به آن‌ها داده نشده است.

در این گزارش نوشته شده است که به خاطر وجود خطا در طراحی بخش شناسایی نرم‌افزاری مالیات دهندگان اداره گمرک و مالیات، در دسامبر ۲۰۱۵، ۴۲۰۰۰۰ نفر از مالیات دهندگان اسکاتلندی، هیچ نامه‌ای برای اطلاع از میزان نرخ مالیاتشان دریافت نکرده‌اند.
اداره مالیات و گمرک (HMRC) و تأمین کننده IT، در ژانویه ۲۰۱۶ به تحقیق در مورد این مسئله پرداختند و در آوریل ۲۰۱۶، تعداد کل افرادی که تحت تأثیر این خطا بوده‌اند را تأیید کردند.


به گزارش اداره ملی حسابرسی، اداره مالیات و گمرک با چالش‌های مهمی در مدیریت نرخ مالیات بر درآمد (SRIT) روبرو می‌شود خصوصاً وقتی نرخ مالیات و مقدار آستانه بین اسکاتلند و سایر کشورهای انگلستان تغییر می‌کند.
به همین خاطر هم حفظ اطلاعات دقیق آدرس برای مالیات دهندگان اسکاتلندی بسیار مهم و ضروری است. این کار، باعث می‌شود که از اجتناب و فرار از پرداخت مالیات، جلوگیری شود.

همچنین اداره گمرک و مالیات باید بتواند مقدار واقعی نرخ مالیات بر درآمد را برای دولت اسکاتلند ارسال کرده و یک راه حل IT نیز برای رفع مشکلی که برای ارائه ‌دهندگان بازنشستگی خصوصی به وجود آمده است، ارائه دهد.
اداره ملی حسابرسی (NAO) اذعان داشت که سطح پایین اطلاعاتی که HMRC در دسامبر ۲۰۱۵ از مالیات دهندگان در اختیار داشت، باعث شد که تعداد افراد کمتری از این موضوع مطلع شوند.

دولت اسکاتلند در پاسخ به این ادعا گفت که ما به HMRC گفته‌ایم که شناسایی مالیات دهندگان اسکاتلندی باید خیلی دقیق انجام شود. مأموران ما به‌طور مرتب با اداره گمرک و مالیات ارتباط برقرار می‌کنند تا از انجام درست و دقیق فرآیند شناسایی اطمینان حاصل کنند.
همین کار باعث می‌شود که پایگاه نرخ مالیات بر درآمد اسکاتلند درست و دقیق عمل کند و هرکجا مشکلی پیش آمد سریعاً برای رفع آن مشکل اقدام کنند.
 


کد مطلب: 47109

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47109/خطا-سیستم-آی-تی-عامل-بی-اطلاعی-مالیات-دهندگان-اسکاتلند-نرخ-های-جدید

ايتنا
  https://www.itna.ir