۰
plusresetminus
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶

روبات خانگی زاکربرگ

ایتنا - مارک زاکربرگ کار ساخت روبات خود با نام جارویس را به پایان رسانده است.
روبات خانگی زاکربرگ


زاکربرگ در سال ۲۰۱۶، یکصد ساعت صرف ساخت یک روبات شخصی کرده که جارویس (Jarvis) نام دارد و می‌تواند خانه او را تحت کنترل خود در آورد. گویا این روبات کارش را هم خوب بلد است!


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از recode، زاکربرگ روز دوشنبه پیرامون فرایند ساخت این روبات مطالبی پست کرد؛ از جمله جزئیاتی در مورد اینکه کجای پروژه پیشرفت داشته (از جمله زمان کوتاه آن) و چه قسمت‌هایی با شکست روبرو شده – از جمله کار دشوار اتصال وسایل که هر یک از آنها کد جداگانه‌ای دارد.

روش کار به این صورت است: زاکربرگ از طریق نوشتن متن با استفاده از پیام‌رسان فیس‌بوک، یا از طریق پیام‌های صوتی با استفاده از نرم‌افزار تشخیص صدا که برنامه آن را نوشته و از آن در چند گوشی آی‌فون در خانه‌اش استفاده می‌کند (مانند Echo از آمازون)، با نام جارویس مکاتبه می‌نماید.

به این ترتیب زاکربرگ می‌تواند به جارویس بگوید که مثلاً آهنگ را عوض کند، روشنایی خانه را کنترل نماید، یا برای او نان تُست تهیه کند.

با اینکه زاکربرگ می‌گوید دستورهای صوتی مفید هستند، اما بر این باور است که برقراری ارتباط از طریق نوشتار، مهم‌تر است. او در پیام خود می‌نویسد کنترل همه چیز از طریق یک گوشی هوشمند که می‌توانید با خودتان حمل کنید، یک الزام است.

او ادامه می‌دهد: «برای کارآیی بهتر، من مایل بودم از هر جایی در خانه، بتوانم با جارویس ارتباط برقرار کنم؛ به این معنا که می‌بایست بتوانم از طریق گوشی‌ام این کار را انجام دهم، نه با یک دستگاه ثابت در خانه.»


کار بعدی جارویس چیست؟ زاکربرگ می‌گوید همچنان سرگرم آموزش ترفندهای جدید به روبات دست‌ساز خودش است تا بتواند وسایل خانگی بیشتری را کنترل نماید.

اما به نظر می‌رسد جارویس سرآغاز پروژه جدیدی در فیس‌بوک باشد!
 
کد مطلب: 47106
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام