۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۸
وزیر ارتباطات:

اینترنت در هیچ کشوری به صورت رایگان ارائه نمی‌شود

ایتنا- واعظی: تلاش می‌کنیم به فضای آزاد اطلاعات احترام بگذاریم، لذا به دنبال فرهنگ سازی هستیم.
اینترنت در هیچ کشوری به صورت رایگان ارائه نمی‌شود


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت گران بودن اینترنت گفت: تلاش کرده‌ایم خدماتی اینترنتی را ارزان کنیم و این روند را ادامه می‌دهیم. البته در هیچ کشوری اینترنت به صورت رایگان ارائه نمی‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی در نشست جوانان با اعضای دولت که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد افزود: سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار شغل در حوزه ICT ایجاد کردیم و فعالیت‌های خود را در این زمینه ادامه می‌دهیم.

پهنای باند اضافه داریم
وی با اشاره به موضوع پهنای باند گفت: امروز پهنای باند اضافه داریم و هر شرکتی که خواهان پهنای باند باشد به او می‌دهیم.

ارائه دو پروانه برای بخش خصوصی پست
او در پاسخ به پرسش یکی از جوانان درباره پست گفت: هر خدمتی که انحصاری باشد رشد نمی‌کند. در آینده نزدیک دو پروانه برای حوزه پست در بخش خصوصی ارائه می‌دهیم که این کار باعث ایجاد رقابت در این حوزه می‌شود.

از کسب و کار الکترونیک حمایت می‌کنیم
وی با بیان اینکه از کسب و کار الکترونیک حمایت می‌کنیم گفت: تلاش کرده‌ایم قوانین مرتبط با این حوزه را مصوب کنیم و از وام وجوه اداره شده برای این کار هزینه کرده‌ایم.

امکان استفاده همگانی و مجانی از سرورهای داخلی
واعظی با اشاره به استفاده برخی از سازمان‌های داخلی از سرورهای خارجی گفت: ما امکان استفاده همگانی و مجانی را برای سرورهای داخلی فراهم کرده‌ایم، به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد از شرکت‌ها از داخل ایران این سرویس را دریافت می‌کنند.

وزیر ارتباطات درباره خواسته یکی از جوانان به منظور تخصیص بخشی از سود اپراتورهای تلفن همراه به فعالیت‌هایی مانند ساخت انیمیشن گفت: اپراتورها شرکت‌های خصوصی هستند و ما آنها را برای این کار تشویق کرده‌ایم. البته وزارت ارتباطات می‌تواند از وام وجوه اداره شده به آنها وام دهد.

واعظی در ادامه گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در بیابان‌ها مشغول نصب فیبر نوری هستیم و در استان‌های مختلف پارک‌های IT و ICT راه اندازی کرده‌ایم.

ارزش بازار ICT ایران ۴۰ هزار میلیارد تومان است
وی با اشاره به اهمیت ICT گفت: ICT فقط محدود به تلفن و اینترنت نمی‌شود بلکه با توسعه آن می‌توان جلوی فساد و جعل را گرفت. در حال حاضر بازار ICT در ایران ۴۰ هزار میلیارد تومان است که تا پایان برنامه ششم توسعه به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

واعظی درباره پرسش یکی از جوانان در زمینه استفاده آزادانه از اینترنت گفت: در ایران برخی اینترنت را تهدید و برخی فرصت تلقی می‌کنند و ما به هر دو دیدگاه احترام می‌گذاریم. البته لازم است در زمینه استفاده از این فضا فرهنگ سازی کنیم و پس از فرهنگ سازی به تناسب آگاهی لازم است خدمات را گسترش دهیم.

سایت‌های غیر اخلاقی و ضد دین باید فیلتر شود
وی با بیان اینکه برای فیلترینگ هوشمند برنامه داریم گفت: برنامه‌هایی نیز در زمینه استفاده از ظرفیت‌های اینترنت داریم. از سوی دیگر سایت‌های غیر اخلاقی و ضد دین باید فیلتر شود.

او با بیان اینکه دولت اشتغال جوانان و معیشت طبقه متوسط را در اولویت قرار داده است گفت: امیدواریم به جای آنکه اینترنت را رایگان کنیم در جهت بهبود معیشت جوانان تلاش کنیم تا آنها به راحتی بتوانند از خدمات اینترنتی بهره ببرند.

واعظی با بیان اینکه قصد راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را داریم گفت: این شبکه شامل موارد مختلفی مانند اپلیکیشن و برنامه‌های ایرانی می‌شود و ما آن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم. رفع تهدیدات در حوزه فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی ماست.

دولت یازدهم توییتر را فیلتر نکرد
وی درباره فیلترینگ توییتر نیز گفت: دولت یازدهم توییتر را فیلتر نکرده است. تلاش می‌کنیم به فضای آزاد اطلاعات احترام بگذاریم، لذا به دنبال فرهنگ سازی هستیم. مکانیزم شورای تعیین مصادیق جرایم رایانه‌ای پیچیده است. البته علاقه نداریم که مردم برای دسترسی به سایت‌ها از فیلترشکن استفاده کنند. ضمن این‌که قصد ایجاد محدودیت برای استفاده مردم از اینترنت بین المللی را نیز نداریم.

لزوم شناسنامه دار شدن کانال‌های دارای بیش از ۵۰۰۰ دنبال شونده
واعظی درباره لزوم شناسنامه دار شدن کانال‌های دارای بیش از ۵۰۰۰ دنبال شونده گفت: این کار به معنای اعمال محدودیت برای کاربران نیست بلکه معتقدیم که باید گرداننده کانال شناسنامه‌ای برای آن بسازد تا در صورتی که آبروی کسی در کانالی ریخته شده شناسنامه کانال مشخص باشد.

واعظی اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰۰ شهر به اینترنت 3G دسترسی دارند که ۱۰ برابر سرعت نسل قبل اینترنت است. حدود ۳۰۰ شهر نیز اینترنت 4G دارند که سرعت آن ۱۰ برابر 3G است.

وی در پایان درباره نحوه هزینه درآمد وزارت ارتباطات گفت: درآمد این وزارتخانه مانند سایر وزارتخانه‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود و به ما قطره چکانی بودجه می‌دهند. من باید در دولت از افزایش بودجه جوانان دفاع کنم و این کار را انجام خواهم داد.
کد مطلب: 47069
نام شما
آدرس ايميل شما


پدرام
feedback
Russian Federation
در هیچ کشوری هم انقدر گران و بی کیفیت ارائه نمیشود
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام