۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵

اتمام چرخه اول برنامه شتاب دهنده آینده دبی

اولین چرخه برنامه شتاب دهنده آینده دبی (DFA) با ارزش ۱۲۰ میلیون درهم برای هفت نهاد دولتی در هفت بخش استراتژیک مختلف به اتمام رسید.
اتمام چرخه اول برنامه شتاب دهنده آینده دبی


در دور دوم برنامه شتاب‌دهنده آینده دبی، پنج دولت جدید و نهاد‌های خصوصی به طرح می‌پیوندند. این نهاد ها شامل: وزارت توسعه اقتصادی، شهر هوشمند دبی، اداره کل اقامت و امور خارجی، اتصالات هستند که مجموعا ۱۳ سازمان می باشند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ITP.NET، سیف ال الیلی (Saif Al Aleeli)، مدیر عامل شرکت بنیاد آینده دبی گفت که در مقایسه با میانگین جهانی، اولین دور برنامه مورد بحث به موفقیت بی سابقه ۶۴ درصدی دست یافته است، در حالیکه به طور معمول، این نرخ به ندرت از ۳۰% فراتر می رود. بخش‌های موفق به ترتیب آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، حمل و نقل، تکنولوژی، انرژی و امنیت بوده‌اند.

چهارده شرکت بین‌المللی در این برنامه حضور داشتند که مهم‌ترین آنها Hyperloop One است که جذابیت تازه کشف شده امارات متحده عربی در بخش استات‌آپ‌ها نشان می‌دهد تا همین اواخر، تصمیم به راه‌اندازی فروشگاهی در محیط‌های نوآورانه مانند Silicon Valley داشتند. این شرکت تصمیم به نقل مکان مراکز فرماندهی خود به دبی گرفته است.
انتظار می رود که اجرای پروژه‌های پایلوت در امارات متحده عربی به ایجاد ۱۳۵ فرصت شغلی در دبی در بیش از سه ماه منجر شود. این برنامه سرمایه‌گذاران جهانی را به سمت خود جلب خواهد کرد.


شرکت هایی که واجد شرایط اولین دوره برنامه شتاب‌دهنده آینده دبی می‌باشند برای اجرای ۱۹ پروژه آزمایشی خود طی هفت بخش کلیدی شامل بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، انرژی، حمل و نقل، زیر ساخت، تکنولوژی و امنیت کار خواهند کرد.

بخش آموزش و پرورش در ارتباط با دانش و قدرت توسعه انسانی(KHDA)، یک پروژه متوسط Labster می‌باشد که با هدف ایجاد یک زیرساخت مجازی یکپارچه برای دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی به تصویب رسیده است. پروژه هزینه‌های فوقانی را در موسسات آموزشی کاهش و کارآمدی بخش را از ۲۵ درصد تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

برنامه استونیایی Guaana، یک برنامه آموزشی برای اختراع مجدد سیستم جهانی برای تامین مالی تحقیقات علمی از راه امید بستن به یک سیستم اقتصاد مشارکتی و افزایش اثربخشی ده برابری تحقیقات علمی می‌باشد.

بخش انرژی شتاب‌دهنده، اجرا شده در قسمت آب و سازمان نیروی برق دبی(DEWA)، یک خلبان را به Ecisme برای استقرار چندین سیستم هوش مصنوعی پیشرفته در اطراف دبی به منظورنظارت و کاهش مصرف برق اهدا نمود.
 
کد مطلب: 47047
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام