۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۸

مخالفت شرکت‌های فناوری آمریکا با طرح ترامپ برای جمع‌آوری اطلاعات مسلمانان

ایتنا - مایکروسافت، آی.بی.ام، گوگل، فیس‌بوک و اوبر با طرح دونالد ترامپ برای شناسایی کاربران مسلمان در آمریکا مخالفت کردند.
مخالفت شرکت‌های فناوری آمریکا با طرح ترامپ برای جمع‌آوری اطلاعات مسلمانان


مایکروسافت، آی.بی.ام، گوگل، فیس‌بوک و اوبر با طرح دونالد ترامپ برای شناسایی کاربران مسلمان در آمریکا مخالفت کردند؛ آنها بعد از افشاگری اسنودن درباره با نهاد جاسوسی دولت آمریکا هنوز نتوانسته‌اند اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از دهیل مایکروسافت و آی.بی‌.ام اعلام کردند که در طرح شناسایی کاربران مسلمان آمریکا با ترامپ همکاری نخواهند کرد.

سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد این شرکت به اصول اولیه خود پایبند است و با هرگونه تبعیضی مقابله می‌کند. او اعلام کرد که مایکروسافت در هیچ طرحی برای ثبت‌نام و جمع‌آوری اطلاعات مسلمانان آمریکا مشارکت نخواهد کرد.

در همین حال فیس‌بوک هم با انتشار بیانیه‌ای دریافت هرگونه درخواستی برای همکاری جهت جمع‌آوری اطلاعات مسلمانان آمریکا را رد کرده و می‌گوید که در هیچ فعالیت غیر قانونی برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات خصوصی کاربران همکاری نخواهد کرد.

در این زمینه ۶۰ نفر از مهندسان شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا با امضای یک سوگندنامه متعهد شده‌اند که به هیچ وجه به طرح جمع‌آوری اطلاعات مسلمان کمک نکنند.

علاوه بر این شرکت‌ها اپل، گوگل و اوبر هم مخالفت خود را با طرح ترامپ اعلام کرده‌اند.
ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی خود اعلام کرده بود قصد دارد یک پایگاه اطلاعاتی جامع را از مهاجران اهل سوریه در کشور آمریکا ایجاد کند و گفته بود که دولت آمریکا باید اطلاعات جامعی از مسمانان ساکن در این کشور داشته باشد.

در سالهای گذشته ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری کمپانی‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت را با دولت آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات شهروندان افشا کرده بود. افشای این همکاری ضربه بزرگی به اعتماد مردم آمریکا نسبت به این شرکت‌ها وارد کرد.
کد مطلب: 47029
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام