۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰

شخص پوتین به دخالت در هک کردن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم شد

ایتنا - پوتین با هدایت افشاگری‌ها در مورد فساد هیلاری کلینتون و فاسد نشان دادن صحنه سیاست در ایالات متحده به اعتبار دموکرات‌ها و کل نظام سیاسی آمریکا لطمه زد.
شخص پوتین به دخالت در هک کردن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم شد


مقامات سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا پس از مدتها متهم کردن روس‌ها به دخالت در هک کردن شبکه‌های رایانه‌ای احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه ایالات متحده، این بار شخص پوتین را در این زمینه متهم کردند.


به گزارش ایتنا از فارس، این مسئولان با سطح بالایی از اطمینان می‌گویند که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه شخصا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده و برای افشای مطالب هک شده مربوط به دموکرات‌ها در اینترنت دخالت نموده است.

این اطلاعات از طریق منابع دیپلماتیک و جاسوسانی به دست آمده که برای دولت آمریکا و متحدانش کار می‌کنند. ماموران اطلاعاتی آمریکا می‌گویند هدف پوتین از این دخالت در انتخابات آمریکا چندوجهی و گسترده بوده است.

وی از یکسو با هدایت افشاگری‌ها در مورد فساد هیلاری کلینتون و فاسد نشان دادن صحنه سیاست در ایالات متحده به اعتبار دموکرات‌ها و کل نظام سیاسی آمریکا لطمه زد.

وی از سوی دیگر چهره آمریکا را در میان کشورهای متحد این کشور مخدوش کرد تا آنها به این نتیجه برسند که دیگر نمی‌توانند به ایالات متحده به عنوان یک رهبر معتبر جهانی اعتماد کنند. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از این هم هک شدن کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات را به روس‌ها نسبت داده بودند.

دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا پیش از این از مواضع روسیه به ویژه در مورد بحران سوریه حمایت کرده بود و این امر با انتقاد تند هیلاری کلینتون مواجه شده بود.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا هم‌اکنون به دنبال انتقام‌گیری از پوتین هستند و به همین منظور مدعی هستند تحقیقات خود را در مورد آنچه که امپراطوری مالی شخصی پوتین نامیده‌اند، آغاز کرده‌اند. آنان ارزش دارایی‌های تحت کنترل این شبکه را در حدود ۸۵ میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. البته مشخص نیست امریکا واقعا از توان لازم برای نفوذ به این شبکه برخوردار باشد.
کد مطلب: 47015
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام