۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۳
رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد

تلاش برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا

ایتنا- جهانگرد: در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات قصد داریم ظرفیت‌های دسترسی پهن باند در کشور را افزایش دهیم.
تلاش برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا


رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به وجود ۵۰ سرویس برتر در بستر شبکه ملی اطلاعات در یک ساختار پیکربندی شده در نمایشگاه الکامپ، از تلاش جهت درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا با کاهش سهم دولت خبر داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، نصرالله جهانگرد در نشست خبری سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، با اشاره به افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات در فاز دوم در دهه فجر افتتاح می‌شود که در آن قصد داریم ظرفیت‌های دسترسی پهن باند در کشور را افزایش می‌دهیم و همچنین گسترش دسترسی به اینترنت، گسترش پوشش مناطق روستایی و بهبود کیفیت سرویس دهی از برنامه های ماست.

وی با اشاره به تصمیم‌های گرفته در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در هفته گذشته بیان کرد: مقرر شده ترافیک هایی که به صورت محلی و بومی هستند، تعرفه کمتری داشته و هزینه استفاده مردم از آنها کاهش یابد و اینکه شبکه موبایل برای ارائه خدمات به کسانی که محتوا تولید می کنند نقش درآمدزایی داشته باشد و دولت پذیرفت که سهم خود را از مبالغ مربوط به اپراتورها کم کند و از تولیدکنندگان محتوا پولی کسر نشود تا باعث رشد تولید محتوای بومی در کشور شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به سالن دولت الکترونیک و نامگذاری آن تحت عنوان نقش جهان اظهار کرد: الکامپ مهم ترین معرض و محل نمایش ظرفیت شرکت های داخلی کشور است. امسال جنبه بین المللی آن تقویت شده و بیش از ۸۰ شرکت بین المللی و سه هیات رسمی از کشورهای چین تایوان و مالزی در آن حضور یافتند که به معنی گسترش همکاری های بین المللی و بازار ایران است. در بخش دولت نیز بیش از ۶۰ دستگاه به صورت متمرکز حضور دارند و سالن ۳۸B که جدیدا ساخته شده، به منظور نشان دادن یکپارچگی با الهام از ساختار میدان نقش جهان ایجاد شده است.

جهانگرد با اشاره به چالش بین ارائه دهندگان پلتفرم و تولیدکنندگان محتوا درباره نحوه قانون گذاری حق السهم تولیدکنننده در پلتفرم گفت: هفته گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات کشور مصوبه مهمی داشتیم. تا امروز دولت در گرفتن حق گواهی و مالیات از کل درآمد این زنجیره محاسبه میکرد، که بر اساس مصوبه جدید، ما حداقل ۳۰ درصد را برای تولیدکنندگان محتوا قرار دادیم و دولت نیز سهم خودش را از ۳۰ درصد کم می‌کند و بنا بر این است که از ۷۰ باقی مانده از سهم پلت‌فرم ها نیز سهم مناسبی به تولیدکنندگان محتوا برسد.

وی همچنین با اشاره به بودجه اختصاص یافته به پروژه های دولت الکترونیک در سال آینده اظهار کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای گسترش خدمات دولت الکترونیک در نظر گرفته شده و امیدواریم با تخصیص آن شاهد ارائه سرویس های یکپارچه و ایجاد پرتال واحد دستگاه های دولتی باشیم.

در این نشست همچنین رضا باقری اصل - دبیر کمیسیون دولت الکترونیک- با اشاره به مشکلات مالی شرکت‌های نوپای فناوری محور (فین‌تک) به دلیل برخی مقررات بانک مرکزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی برای حمایت از توسعه در این بخش آیین‌نامه ای از سوی سازمان فناوری اطلاعات تدوین شده و همچنین قرار است بانک مرکزی در مورد مباحث مالی چارچوب مدنظر خود را در این آیین‌نامه ارائه دهد.

وی ادامه داد: سعی کردیم در این آیین‌نامه چارچوب فعالیت این شرکت‌ها به نحوی تهیه شود که مانعی برای توسعه و نوآوری نباشد و همچنین سرویس‌های مبتنی بر نوآوری در یک چارچوب مشخص و به صورت قاعده‌مند دیده شود.

باقری اصل با بیان اینکه با تدوین آیین‌نامه که به نظر می‌رسد تا پایان آذر ماه نهایی شود، شاهد حل مشکلات شرکت‌های فین‌تک با هدف توسعه و قانونمندی فعالیت‌های آنها خواهیم بود، گفت: در این آیین‌نامه تقاضای دوجانبه شرکت‌ها و نیز بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته و پس از تدوین نهایی این آیین‌نامه به کمیته وزارت ارتباطات تحویل داده شده تا در کمیسیون دولت الکترونیک ارائه و تصویب نهایی شود.
کد مطلب: 47012
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام