۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۸
اپل موفق نشد!

صدور رأی دادگاه به نفع سامسونگ

ایتنا – سامسونگ پیش‌تر به دلیل نقض حق اختراع برخی از ویژگی‌های آیفون و کپی کردن آنها، محکوم به پرداخت «تمام سود» حاصل از فروش گوشی‌ها شده بود؛ در حالی که رأی دادگاه تجدیدنظر، این بار به نفع سامسونگ بوده است.
صدور رأی دادگاه به نفع سامسونگ


در سال‌های گذشته، اپل از سامسونگ به خاطر نقض حق اختراع طراحی آی‌فون به دادگاه شکایت کرده بود و به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از toptechnews، هفته گذشته قضات یک دادگاه عالی به صورت متفق‌القول به نفع سامسونگ تصمیم‌گیری کردند.


قضات اعلام داشتند که لازم نیست سامسونگ تمام سودهایی را که از فروش یازده مدل گوشی خود به دست آورده، به عنوان جریمه پرداخت کند چرا که ویژگی‌های مورد بحث، تنها بخش کوچکی از این دستگاه‌ها بوده‌اند.

گفتنی است در جریان پرونده، سامسونگ به خاطر کپی کردن بخش‌هایی از آی‌فون و تخطی از حق اختراع، محکوم به پرداخت ۳۳۹ میلیون دلار به اپل شده بود.

ولی اکنون دادگاه تجدیدنظر است که باید تصمیم بگیرد سامسونگ دقیقاً چه مقدار جریمه باید پرداخت کند.

این پرونده، بخشی از نزاع‌های دنباله‌دار میان رقبای فناوری است که از سال ۲۰۱۱ شروع شد. در آن زمان، اپل سامسونگ را به کپی‌کاری تعدادی از ویژگی‌های برجسته آی‌فون که دارای حق اختراع هستند، متهم کرده بود؛ از جمله صفحه تخت، شکل مستطیلی دارای گوشه‌‌های دایروی و چیدمان آیکون‌ها روی صفحه.

قانون موجود بیان می‌دارد که شرکت تخطی‌کننده از حق اختراع، باید سود حاصل را به عنوان جریمه پرداخت کند.

اما تفسیر اپل از این قانون چنین است که سامسونگ باید تمام سود حاصل از فروش گوشی‌ها را پرداخت کند، در حالی که سامسونگ می‌گوید این میزان تنها محدود به اجزاء خاصی است که کپی شده بودند.


گفتنی است این تصمیم، مغایر با حکم دادگاهی است که در بدو امر در واشنگتن رأی صادر و اپل را در برخورداری از تمام سود حاصل از فروش گوشی‌ها، صاحب حق اعلام کرده بود.
 
کد مطلب: 47011
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام