۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱

گوگل ۸ درخواست جاسوسی اف.بی.آی را افشا کرد

ایتنا - گوگل تلاش می‌کند اعمال این دستورات را به منظور حفاظت از حریم شخصی کاربران به حداقل برساند و با مصوباتی که دسترسی این چنینی به اطلاعات را گسترش دهد مخالف است.
گوگل ۸ درخواست جاسوسی اف.بی.آی را افشا کرد


گوگل برای اولین بار تعدادی از نامه‌های پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در حوزه امنیت ملی را برای اولین بار افشا کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، موضوع اصلی این نامه‌ها طرح درخواست برای دریافت اطلاعات مشترکان برخی خدمات گوگل است که به ادعای اف.بی.آی فعالیت‌های مشکوکی داشته‌اند.

هشت نامه مذکور که حد فاصل سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ تهیه و ارسال شده‌اند، در اینترنت قابل دسترس هستند و نشان دهنده فعالیت‌های گسترده اف.بی.آی برای کنترل اینترنت و جاسوسی از کاربران آن هستند.

در این نامه‌ها از گوگل خواسته شده نام، آدرس، مدت زمان استفاده و سوابق ارتباطات الکترونیکی حساب‌های کاربری اعلام شده را افشا نماید. در ادامه از گوگل خواسته شده تا این حساب‌ها را از کار بیندازد. البته در مواردی از این شرکت خواسته شده تا حساب‌های یاد شده تعلیق، قفل و حذف شوند. همچنین در مواردی نفوذ به این حساب‌ها و تداوم جاسوسی از آنها درخواست گردیده است.

گوگل در وبلاگ خود واکنش به چنین نامه‌هایی را این طور توصیف کرده است: ما تلاش می‌کنیم اعمال این دستورات را به منظور حفاظت از حریم شخصی کاربران به حداقل برسانیم و با مصوباتی که دسترسی این چنینی به اطلاعات را گسترش دهد مخالف هستیم.

نکته قابل تامل در این نامه‌ها این است که آنها توسط قضات امضا نشده‌اند و در آنها تصریح شده که حتی افشای وجود و ارسال چنین نامه‌هایی ممنوع است. با این حال گوگل بر مبنای برخی قوانین مربوط به آزادی بیان و مطبوعات توانسته هشت نامه این چنینی را افشا کند.

گوگل برای جلوگیری از واکنش قضایی اف.بی.آی از افشای تعداد دقیق نامه‌های دریافتی خودداری کرده و می‌گوید تعداد این نامه‌ها بیش از یک مورد و کمتر از ۵۰۰ مورد بوده است.
کد مطلب: 46992
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام