۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۴

ذخیره‌سازی داده‌های شرکت گوگل در کوبا

ایتنا- شرکت گوگل تصمیم دارد با امضا قراردادی، بتواند داده‌های خود را در کشور کوبا ذخیره سازی کند.
ذخیره‌سازی داده‌های شرکت گوگل در کوبا


بر اساس عقدنامه‌ای که بین شرکت گوگل و دولت کوبا امضا شده، این شرکت تصمیم گرفت تا داده‌های مورد نیاز برای سرویس‌های خود را در کشور کوبا ذخیره سازی کند. با این عمل سرعت اینترنت در این کشور بیشتر نخواهد شد اما استفاده از سرویس‌های گوگل مانند جیمیل، موتور جست‌وجوی گوگل، یوتیوب و سایر سرویس‌های این شرکت با سرعت بسیار بیشتری در این کشور بارگذاری شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از Theverge، این امر قابل ذکر است که کشور کوبا یکی از کم‌سرعت‌ترین اینترنت‌ها را در میان سایر کشورها دارد. البته این نکته نیز قابل تذکر است که این عمل بر روی سرعت اینترنت در استفاده از سرویس‌های غیرگوگلی تاثیری نخواهد داشت.

پیش از این داده‌های سرویس‌های شرکت گوگل برای رسیدن به کاربران کوبایی می‌بایست از کشور ونزوئلا گذشته و به دست آنها می‌رسید. با اینکه در چند سال گذشته دولت آمریکا به دنبال عادی کردن روابط با کشور کوبا بوده است، هنوز ارتباط مستقیمی میان اینترنت این دو کشور وجود ندارد.

دخیره سازی اطلاعات و داده‌های سرویس‌های گوگل در کوبا باعث شده کاربران این کشور با سرعت بسیار بالاتری بتوانند به Cache شبکه‌های این سرویس‌ها مبادرت کنند. این عمل باعث خواهد شد که سرعت بارگذاری این سرویس‌ها، به فرض مثال فیلم‌های سایت یوتیوب، تا ۱۰ برابر سریع‌تر از قبل شود.


نکته‌ قابل توجه درباره کشور کوبا این است که سرویس‌های اینترنت در این کشور به شدت گران قیمت بوده و به علاوه داشتن اینترنت خانگی برای مردم این کشور امری غیر قانونی است. ینا به اطلاعات دریافت شده ا این کشور، اینترنت کوبا به شدت تحت نظارت بوده و سانسور می‌شود.

پس از امضای قرارداد عادی شدن روابط با آمریکا در سال ۲۰۱۴، شرکت‌هایی مانند نت فلیکس و ایر بی ان بی(Airbnb) شروع به انجام عملیات‌هایی در این کشور برای استفاده از بازار این کشور، کردند. حال با این قرار داد دولت کوبا تصمیم گرفته تا پله‌ای دیگر برای ارائه دسترسی بیشتر به دنیای اطراف، را بپیماید. این امر بسیار برای کاربران این کشور خبر خوشحال کننده‌ای است.

حال باید دید که در دوره جدید، روابط این دو کشور چگونه خواهد شد و آیا کاربران کوبایی خواهند توانست از سرویس‌های رایج اینترنتی جهان، بهره‌مند شوند یا خیر؟
 
کد مطلب: 46983
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام