۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

کاهش هزینه‌های کارکنان فناوری اطلاعات

ایتنا- بیش از نیمی از شرکت‌های حوزه‌ خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ از میزان هزینه‌های خود بر روی کارکنان فناوری اطلاعات (IT) خواهند کاست.
کاهش هزینه‌های کارکنان فناوری اطلاعات


این روزها با اینکه نیاز به نیروهای مستعد در حوزه فناوری و بویژه فناوری اطلاعات (IT) به شدت احساس می‌شود، شرکت‌های محدوده خاورمیانه تصمیم گرفته‌اند تا از میزان هزینه‌های صرف شده بر روی این قسمت بکاهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از Computerweekly، بر اساس نظرسنجی جدیدی که توسط سایت‌های Computer Weekly و Tech Target انجام شده است، و با اینکه تنها ۱۷ درصد از تصمیم‌گیرندگان حوزه IT در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، این امر کاملا مشخص است که میزان سرمایه‌گذاری بر روی این بخش در سال ۲۰۱۷ با افت ۵۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ همراه خواهد بود.

در حالی که موسسات و شرکت‌های بسیاری در خاورمیانه به آخرین فناوری‌های روز دنیا مجهز هستند، کار برای کارمندان بخش IT این شرکت‌ها بسیار سخت‌تر شده است، چراکه آنها علاوه بر دسترسی به آخرین فناوری روز دنیا، می‌بایست میزان هزینه بر روی این قسمت را پایین‌تر بیاورند.


یکی از دلایل اصلی این امر، نیاز به استفاده از داده‌های بزرگ و حجیم می‌باشد که برای دستیابی به آن‌، نقش‌هایی مانند تحلیل‌گر داده‌ها و ... به شدت ضروری می‌باشند؛ این نقش‌ها می‌بایست در زمینه‌های متفاوتی تخصص داشته باشند. به علاوه در زمینه‌های بسیاری مانند مجازی‌سازی و... استعداد موجود به قدری کم است که شرک‌ها نیاز به آموزش دادن و تولید فهم واقعی از چنین زمینه‌هایی هستند.
بر این اساس شرکت‌های خاورمیانه نیازمند خالی کردن بودجه برای فعالیت در این زمینه‌ها هستند. این بودجه معمولا از قسمت فناوری اطلاعات کاسته می‌شود.

یکی از راه‌هایی که برای کم کردن بودجه هزینه شده بر روی قسمت IT شرکت‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است، اتوماسیون قسمت فناوری اطلاعات است. با این فرایند نیاز به نیروی کار کاسته شده و کارمندان کمتری وقت و هزینه زیادی را روی انجام عملیات‌ تکراری خواهند کرد.
با صرفه جویی در زمان، هزینه و نیروی کار، تمامی این شرکت‌ها می‌توانند فعالیت بیشتری در زمینه‌های استفاده از داده‌های بزرگ و... داشته و نیروهای متخصص در این زمینه را جذب کنند.
شرکت‌های بسیاری در خاورمیانه این روش را منطقی داتسته و قصد دارند در سال ۲۰۱۷ این پروژه را عملی کنند.

حال باید دید که کاهش بودجه در این زمینه و استفاده‌ از آن در زمینه‌های دیگر این شرکت‌ها را به موفقیت‌های بیشتری خواهد رساند و یا برعکس این امر صادق خواهد بود. چراکه نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که فناوری اطلاعات یکی از رکن‌های اساسی هر شرکت می‌باشد.
 
کد مطلب: 46962
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام