۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۰

استفاده از هدفون‌های واقعیت مجازی در سینماهای زنجیره‌ای پاریس

ایتنا- گرانی بیش از حد محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری واقعیت مجازی می‌تواند یک برگ برنده برای این شرکت بوده و تا حد ممکن موفقیت MK2 را به عنوان اولین سینمای مستقل در حوزه واقعیت مجازی تضمین کند.
استفاده از هدفون‌های واقعیت مجازی در سینماهای زنجیره‌ای پاریس


صنعت فناوری به شدت روی پروژه‌های واقعیت مجازی مانور می‌دهد، اما اکثر کاربران عادی تا به حال از ابزارهای این حوزه مانند هدست‌های مخصوص استفاده نکرده‌اند. شاید یکی از دلایل اصلی این امر، گران بودن قیمت هدست‌هایی مانند اکلوس ریفت(Oculus Rift) با قیمتی بیش از ۵۰۰ دلار باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، در فرانسه حداقل استفاده از این فناوری به لطف سینمای زنجیره‌ای پاریس با نام MK2، آسان‌تر شده است. MK2 به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی مانند واقعیت مجازی پلی استیشن (PlayStation VR) شرکت سونی، اکلوس ریفت و وایو (Vive) شرکت اچ تی سی (HTC) به تماشای ویدئوهای روز و یا بازی کردن بازی‌های روز دنیا، بپردازند.

قیمت MK2 حداقل برای امتحان کردن آن بسیار کمتر از خریدن یکی از این ابزارات واقعیت مجازی بوده و کاربران می‌توانند تنها با پرداخت ۲۵ دلار، برای ۴۰ دقیقه از این فناوری نوین استفاده کنند.


واقعیت مجازی MK2 شاید اولین شرکتی باشد که به طور انحصاری بر روی پروژه‌های واقعیت مجازی مانند فیلم‌ها، مستندها، بازی‌های ویدئویی و شبیه سازهای پرواز، فعالیت می‌کند. محل اجرای این پروژه‌ی عظیم سینمایی مخصوص با فضای ۱۵۰۰ متر مربع بوده که جنوب شرقی پاریس واقع است. ساخت محیط این سینما بسیار آینده‌گرایانه بوده و دکور و طراحی ساخت آن شاید همگان را برای حتی یک بار امتحان محصولات این شرکت، ترغیب کند.

استفاده از این فناوری به این ترتیب است که کاربران پس از پرداخت ۱۵ دلار برای ۲۰ دقیقه و یا ۴۰ دلار برای ۴۰ دقیقه، می‌توانند از محصول واقعیت مجازی دلخواهشان استفاده کنند. MK2 با بستن قراردادی با شرکت‌های تولید کننده محصولات ویدئویی توانسته تا به محض عرضه هر محصولی، آن را در سینمای خود به نمایش بگذارد تا کاربران قبل از اینکه نزدیک به ۷۰۰ دلار برای هر بازی هزینه کنند، بتوانند آن را در این سینما امتحان کنند.
به علاوه این سینما با در اختیار داشتن اکثر سخت افزارهای واقعیت مجازی، شما را در انتخاب یک سخت‌افزار خوب در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.

شرکت MK2 با اینکه فعالیت خود را از شهر پاریس آعاز کرده است، امیدوار بوده تا بتواند فعالیت خود را به صورت بین‌المللی ادامه دهد. البته این امر مستلزم موفقیت تجاری فعالیت این شرکت بوده و باید دید که عملکرد شرکت و میزان جذب کاربران به این محصولات چگونه خواهد بود.
اما گرانی بیش از حد محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری واقعیت مجازی می‌تواند یک برگ برنده برای این شرکت بوده و تا حد ممکن موفقیت MK2 را به عنوان اولین سینمای مستقل در حوزه واقعیت مجازی تضمین کند.
 
کد مطلب: 46956
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام