کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسدودسازی نرم‌افزار‌های ناخواسته و تغییرات سیستم

24 آذر 1395 ساعت 12:46

ایتنا -برخی از نرم‌افزارهای ناخواسته پس از نمایان کردن خود، درخواست باج کرده و کامپیوتر شما را مشکل‌ساز و هک می‌کنند.




برخی از نرم‌افزارهای ناخواسته پس از نمایان کردن خود، درخواست باج کرده و کامپیوتر شما را مشکل‌ساز و هک می‌کنند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم نرم‌افزارهایی که نوار ابزار مرورگر را نصب می‌کنند یا پیش‌فرض موتور جستجوی شما را تغییر می‌دهند، متعادل‌تر به نظر می‌رسند. اما چنین تغییراتی که ممکن است نرم‌افزارهای رایگان و یا حتی مهمی را نصب کنند، می‌توانند باعث کندی سیستم شما شوند و با حریم شخصی شما تداخل پیدا کند و یا حتی اتفاقاتی بدتر پیش آید.

چگونه سیستم خود را امن نگه دارید؟
با کمک اینترنت سکیوریتی ۲۰۱۷، شما می‌توانید دغدغه مربوط به برنامه‌های ناخواسته را به طور کامل فراموش کنید. به طور خاص، مدیریت برنامه‌ها، تغییرات خاصی که بر روی سیستم‌عامل و تنظیمات مرورگر انجام می‌شود را مدیریت می‌کند.
شما می‌توانید Application Manager را در تنظیمات امنیتی کسپرسکی پیدا کنید. در بخش Settings، بر روی Protection کلیک و سپس Application Manager را بیابید و آن را روشن کنید.


سپس تنظیمات مدیریت برنامه‌ها فعال می‌شود.


این ویژگی شامل سه ماژول می‌باشد.

سیستم تغییرات
این ماژول تغییرات ناخواسته بر روی سیستم‌عامل، مرورگر و تنظیمات شبکه را مسدود می‌کند. ما توصیه می‌کنیم قبل از نصب نرم‌افزارهای خود آن را روشن کنید یا نرم‌افزار خود را آپدیت کنید.


هنگامی که شما یک برنامه را نصب کنید، Application Manager، برنامه در حال نصب را چک می‌کند که اگر به طور مخفیانه در تلاش برای تغییر تنظیمات خاصی از سیستم مثل صفحه نخست، موتور جستجو و تنظیمات پروکسی سرور یا نصب پلاگین‌ها، پسوندها یا نوار ابزارها است آن را مسدود کند. در صورتی که به نتیجه برسد، عضو امنیتی از کاربر سوال می‌پرسد که می‌خواهد آن را مسدود کند یا برای ادامه و اعمال تغییرا اجازه می‌دهد.


Installation Assistant
توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای رایگان اغلب با جادوی تبلیغات پا پیش می‌گذارند و شروع به نصب برنامه می‌کنند. ماژول Installation Assistant ما، پیام و پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی را حذف می‌کند.

Software Cleaner
فرض می‌کنیم که شما تعدادی نرم‌افزار را نصب کرده‌اید و اینها نرم‌افزارهایی هستند که شما آن‌ها را می‌خواهید. اما توسط آن‌ها برخی crapware‌ها، ابزارهای تبلیغاتی و غیره وارد سیستم شده و بر روی هارد دیسک شما پنهان شده است. ماژول Software Cleaner ما، نرم‌افزارهای نصب شده شما را آنالیز و پیشنهاد حذف ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، برنامه‌های مشکوک، برنامه‌های ناخواسته ای که بدون اجازه نصب شده اند را می‌دهد.
به صورت دستی این تنظیمات را انجام دهید. اینترنت سکیوریتی کسپرسکی را باز کنید و به Software Cleaner را انتخاب و سپس بر روی Run کلیک کنید.


هشدار!
برنامه مدیریت ما تلاش می‌کند تا در هر زمان، شما را از نرم‌افزارهای مشکوکی که به طور پنهانی بر روی سیستم شما در حال حرکت هستند، مطلع سازد.
منبع: کسپرسکی آنلاین


کد مطلب: 46954

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46954/مسدودسازی-نرم-افزار-های-ناخواسته-تغییرات-سیستم

ايتنا
  https://www.itna.ir