کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحول در فناوری دید در شب با کشف جدید یک استاد ایرانی

خبرگزاری فارس , 22 آذر 1395 ساعت 14:28

ایتنا - یکی از مزیت‌های اختراع جدید در این حوزه امکان استفاده از فناوری مذکور بر روی عینک های آفتابی عادی است که وزن و ابعاد مناسبی دارند.




فناوری های فعلی دید در شب که به خصوص در صحنه‌های نبرد مورد استفاده قرار می‌گیرند نقص‌های فراوانی دارند و با استفاده از آنها نمی‌توان اشیا و موانع را با دقت خوب در شب مشاهده کرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از انگجت، حال یک کشف جدید در دانشگاه ملی استرالیا توسط دکتر محسن رحمانی باعث شده تا از دوربین‌های دید در شب بتوان استفاده‌های بهتری داشت.

مزیت دیگر اختراع جدید در این حوزه امکان استفاده از فناوری مذکور بر روی عینک های آفتابی عادی است که وزن و ابعاد مناسبی دارند. این در حالی است که عینک‌های فعلی دید در شب بسیار بزرگ و جاگیر هستند.

عینک‌های دید در شب موجود از فرایندی موسوم به انتشار ثانویه آبشاری استفاده می‌کنند که مبتنی بر استفاده از نور مادون قرمز و لنزهای خاص است. فوتون‌ها در این قالب به الکترون تبدیل شده و در قالب فرایندی پیچیده تصاویری سبز رنگ و قابل درک برای چشم انسان به وجود می‌آورند.

اما اجرای این فرایند مستلزم استفاده از هزاران ولت الکتریسیته به منظور ایجاد تعداد الکترون مورد نیاز برای تاثیرگذاری است. گروه استرالیایی مبدع فناوری جدید به جای این روش از ساختارهای نانوی ساخته شده از آلومینیوم گالیم آرسنید استفاده کرده که فرایند قبلی را بدون استفاده از لوله‌های خلا اجرا می‌کنند.

به گفته دکتر رحمانی استاد دانشگاه ملی استرالیا این ساختارها قادر به افزایش چگالی و شدت نور، تغییر شدت نور و در عین حال تغییر رنگ نور هستند و به چشم انسان امکان می‌دهند تا در بدترین شرایط نوری هم محیط اطراف را ببیند.

برای تکمیل این فرایند استفاده از منبع انرژی خارجی ضروری است که نهایی کردن آن هنوز منوط به گذشت زمان است.


کد مطلب: 46950

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46950/تحول-فناوری-دید-شب-کشف-جدید-یک-استاد-ایرانی

ايتنا
  https://www.itna.ir