۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶

اهدای جایزه برای حملات سایبری

ایتنا - گروه سرفس‌ديفنس در ازاي هر ده دقیقه حمله‌ به وب‌سايت‌هاي تعيين شده، یک امتیاز به هكرها مي‌دهد.
اهدای جایزه برای حملات سایبری


گروهی از هکرها برای حملات سایبری جایزه‌ای تعیین کرده‌ و به گروه‌هایی که موفق به حمله به اهدافی تعیین شده می‌شوند، حمله‌های سایبری را به یک بازی تبدیل کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از همشهری‌آنلاین، این گروه در ازاي هر حمله موفق به گروهي خاص از وب‌سايت‌ها به هکرها امتیاز می‌دهد.
امتیازات ثبت شده و نمایش داده می‌شوند و هراندازه ميزان اين امتياز افزايش پيدا كند،‌ دسترسي هكرها به ابزارهای پيشرفته‌تر براي هک كردن افزايش پيدا مي‌كند.

تمامي وب‌سايت‌هايي كه به عنوان هدف معرفي شده‌اند به سازمان‌های مخالف دولت ترکیه تعلق دارند. شرکتي امنیتی به نام فورس‌پوینت وب‌سایت سرفس‌دیفنس را کشف کرد که در بستر شبكه تاريك تور فعاليت مي‌كند، شبكه‌اي تاريك كه اطلاعات در آن رمزگذاری شده و برای دسترسی به اطلاعات به نرم‌افزارها و ابزارهاي ويژه‌اي نياز است. این وب‌سایت امكان دسترسي به ابزار حمله تحت وبي به نام پتك يا Sledgehammer را براي هکرها فراهم مي‌آورد.

ابزار پتك مي‌تواند بار ترافيكي وب‌سايت‌ها را به شدت افزايش دهد درحدي كه سايت‌ها از حالت فعال خارج شوند، حملاتي كه به محروم‌سازی از خدمات يا DOS شناخته می‌شوند.

به گفته فورس‌پوینت، گروه سرفس‌ديفنس در ازاي هر ده دقیقه حمله‌ به وب‌سايت‌هاي تعيين شده، یک امتیاز به هكرها مي‌دهد. اهداف این حملات، وب‌سايت‌هاي متعلق به گروه‌ها و رسانه‌های کرد، احزاب سیاسی مخالف و یک وب‌سایت ويژه است که به نسل‌کشی ارامنه توسط دولت عثماني مي‌پردازد.

به گفته کارل لئونارد، تحلیل‌گر امنیتی ارشد در فورس‌پوینت، این اولین باري است که هكرها یک جنبش هك را به نوعي بازی و محلی برای رقابت تبديل کرده‌اند.
کد مطلب: 46933
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام