۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۳

حذف فلش از مرورگر کروم

ایتنا- سال گذشته نیز فیس‌بوک پخش کننده ویدئوی پیش‌فرض تمامی مرورگرها را برای استفاده از سایت این شرکت به HTML 5 تغییر داد.
حذف فلش از مرورگر کروم


شواهد موجود نشان می‌دهد که استفاده از محتوای فلش (Flash) روز به روز در حال کمرنگ شدن است. عدم پشتیبانی تلفن‌های هوشمند از فلش، بارگذاری بسیار آرام محتوای آن، مصرف زیاد باتری لپ‌تاپ‌ها و از همه مهم‌تر، مشکلات امنیتی حاصله از محتوای فلش باعث شده تا سازندگان سایت‌ها به راه‌های جایگزین روی بیاورند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از Theverge، یکی از بهترین جایگزین‌های فلش استفاده از HTML 5 می‌باشد. با اینکه استفاده از فلش همچنان برای بازی‌های اینترنتی و بازی‌های تحت خود فلش همچنان معمول است، اما در قسمت‌های دیگر HTML 5 به عنوان استانداردی جدید در حال اشغال جایگاه فلش می‌باشد. حال شرکت‌های مطرح دنیای فناوری نیز یک به یک با این رفیق ناآشنای قدیمی در حال وداع هستند.

شرکت گوگل (Google) در ماه مه اعلام کرده بود که تمامی محتوای فلش پلیر را بر روی مرورگر کروم (Chrome) خود مسدود خواهد کرد. امروز می‌بینیم که شرکت گوگل بر روی این قول خود ایستاده است و این شرکت به آرامی استفاده از HTML 5 را به کاربران مرورگر کروم تبلیغ می‌کند.


اما در حالی که فقط یک درصد از کاربران در حال حاضر در معرض این تبلیغات گوگل در این نسخه کروم هستند، این شرکت تصمیم دارد طی ماه‌های آتی تعداد بیشتری را به استفاده از HTML 5 به جای فلش پلیر ترغیب کند. پس از با ثبات شدن نسخه بتای نسخه جدید مرورگر کروم، تمامی کاربران شاهد عرضه به‌روزرسانی جدید این مرورگر در ماه فوریه می‌باشند.
این امر بدین معنی است که تا زمانی که یک وب سایت دارای پخش کننده محتوای HTML 5 نباشد، محتوای فلش نمایش داده نخواهد شد. در ابتدا کاربران مجبور هستند به صورت دستی قابلیت نمایش فلش را فعال کنند.

به این ترتیب، در ابتدا کاربرانی که برای اولین بار به وب سایتی می‌روند، می‌بایست اجازه پخش محتوای فلش را صادر کنند. اما از ماه اکتبر به بعد تمامی سایت‌ها برای اجرای محتوای فلش نیاز به اجازه کاربر دارند.

اما گوگل تنها شرکتی نیست که سعی در مسدود کردن محتوای فلش دارد. در سال گذشته شرکت فیس‌بوک پخش کننده ویدئوی پیش‌فرض تمامی مرورگرها را برای استفاده از سایت این شرکت به HTML 5 تغییر داد و برای همیشه با پخش کننده فلش خداحافظی کرد.
حتی خود شرکت ادوب (Adobe) نیز از کاربران خواستار شد تا استفاده از فلش را متوقف کنند.
با این وجود تصمیم گوگل برای رها کردن فلش امری طبیعی به حساب می‌آید.
 
کد مطلب: 46916
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام