۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

۳ دسته‌ شبکه‌ اجتماعی در ایران

فعالیت شبکه‌های خارجی مشروط به رعایت قوانین ایران می‌شود
ایتنا - دسته اول شبکه‌های اجتماعی صددرصد بومی هستند، دسته دوم شبکه‌های مشترک بین خارج و داخل هستند و دسته سوم نیز شبکه‌های خارجی هستند.
۳ دسته‌ شبکه‌ اجتماعی در ایران


رئیس رگولاتوری با اشاره به پیش‌بینی سه دسته شبکه‌های اجتماعی در سندی که برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده گفت: دسته سوم شبکه‌های خارجی مثل تلگرام هستند در صورت رعایت قوانین ایران اجازه فعالیت و عضوگیری خواهند داشت.


به گزارش ایتنا از علی‌اصغر عمیدیان از پیش‌بینی گردش مالی هزار میلیارد تومانی برای شبکه‌های اجتماعی بومی در ایران خبر داد و اظهار داشت: در سند شبکه‌های اجتماعی که برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده ۳ دسته شبکه اجتماعی پیش‌بینی شده که امیدواریم با تصویب در شورای قانونی و عملیاتی شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: دسته اول شبکه‌های اجتماعی صددرصد بومی هستند که تمامی سخت‌افزار، دیتاسنتر داخلی و اپلیکیشن‌های آن بومی است و قوانین نظارتی بر این شبکه‌ها حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: دسته دوم، شبکه‌های مشترک بین خارج و داخل هستند که دیتاسنترهای آنها باید داخل کشور باشند و دسته سوم نیز شبکه‌های خارجی هستند مثل تلگرام فعلی که آنها نیز در صورتی که قوانین ایران را رعایت کنند اجازه فعالیت و عضوگیری خواهند داشت.

عمیدیان تصریح کرد: براساس طرح تجاری تهیه شده برای شبکه‌های اجتماعی در ایران، ۳ سطح برای شبکه‌ها و یک سری خدمات از جمله call out ، call in، اینترکانکشن بین اپراتورها و پرداخت مالی درون‌شبکه‌ای در نظر گرفته شده است و مقرر شده در سال نخست این شبکه‌ها به سطح ۳ تا ۵ میلیون به مشترک برسند و اگر از سطح اولیه عبور کردند برخی خدمات از جمله پرداخت مالی درون‌شبکه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد.

رئیس رگولاتوری گفت: محاسبه کرده‌ایم که اگر در مدت سه سال ۳ شبکه اجتماعی بومی به سطح ۳۰ میلیون کاربر برسند گردش مالی هزار میلیارد تومانی ایجاد خواهد شد.

عمیدیان گفت: طرح تجاری بر اساس تعداد کاربر، خدمات، پهنای باندی که در اختیار شبکه قرار می‌گیرد و تعرفه پهنای باند ارائه شده تهیه شده و در این طرح مبلغ سرمایه‌گذاری موردنیاز برای راه‌اندازی اولیه نیز محاسبه شده است.
کد مطلب: 46891
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
جالبه اینها خودشون رو میگذارند جای کاربر و براش تصمیم هم میگیرن
بهتره به شکست های قبلی یک نگاهی بندازید، کسی اینجا به شبکه های اجتماعی داخلی اعتماد نداره و دلیلش هم کاملا واضح هست
بهتره به شکست پروژه های شبکه های اجتماعی گوگل و فیس بوک و مایکروسافت هم نگاه بندازید
فقط شبکه های مستقل تونستند کاربر جذب کنند و البته بعد شرکت های بزرگ اونها رو باقیمت های میلیارد دلاری خریدند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام