کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات:

بهره‌مندی 25 هزار روستای کشور از پهنای باند در دستور کار قرار گرفته است

خبرگزاری فارس , 20 آذر 1395 ساعت 9:25

ایتنا - ظرفیت کردستان در حوزه آی.سی.تی می‌تواند به خلق ثروت منجر شود و توسعه ایجاد کند.




معاون امور مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که اتصال ۲۵ هزار روستایی کشور به پهنای باند در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سهم کردستان ۳۳۶ روستا است و اکنون ۳۳۰ روستای آن آماده ارائه خدمات اینترنت است.


به گزارش ایتنا از فارس،  مرتضی براری ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌ها ارتباطات و فناوری اطلاعات که در استانداری کردستان و با حضور وزیر ارتباطات انجام شد؛ اظهار کرد: ظرفیت کردستان در حوزه آی.سی.تی می‌تواند به خلق ثروت منجر شود و توسعه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه خلق ثروت مهم‌ترین بحث ما در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی است، بیان کرد: در استان کردستان اولین اقدامی که در این حوزه انجام ده طرح تکاپو بوده که به امضا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم علاوه بر استان کردستان برای عراق نیز زیر ساخت ایجاد کنیم و حتی در حوزه گردشگران نیز برای یافتن بهتر مسیرهای استان اقدام شود.

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات بیان کرد: ۲۶۳ سایت نسل سوم، ۲۵ سایت نسل چهارم ثابت توسعه و بهسازی شده و ۵۰۴ سایت نیز در استان انجام شده که تا پایان دولت به ۸۲۱ سایت توسعه می‌یابد.

براری با اشاره به اینکه بعد از توسعه زیر ساخت تحقق اقتصاد مقاومتی در اولویت وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: زیرساخت‌ها باید توسعه یابد و این مهم مستلزم همکاری و همراهی ادارات مختلف استان است.

مشاور وزیر و مجری طرح خدماتی مناطق محروم نیز در این مراسم به اپراتور uso اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز ۱۰۰ روستای استان دارای تلفن خانگی هستند و امروز همه به دنبال دسترسی به اینترنت می‌باشند.

خسروی دسترسی به پهنای باند به ویژه در روستاها را به عنوان یکی از تدابیر دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در این زمینه نیز سیاست‌گذاری‌هایی انجام شده است.

وی بیان کرد: از ۲۵ هزار روستایی که برای پهنای باند در کشور در دستور کار قرار گرفت سهم کردستان ۳۳۶ روستا بوده که اکنون ۳۳۰ روستا آماده ارائه خدمات اینترنت به روستاییان است.

وی یادآور شد: قرار بر این است که ۴۰ میلیارد تومان در زمینه USO در استان هزینه شود که تاکنون ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۸ میلیارد تومان دیگر باقی مانده که باید اجرا شود.


کد مطلب: 46889

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46889/بهره-مندی-25-هزار-روستای-کشور-پهنای-باند-دستور-کار-قرار-گرفته

ايتنا
  https://www.itna.ir