۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۶

طرح مفهومی نخستین خودروی دارای احساسات ارائه شد

ایتنا- با فکر کردن به احساسات و هوش مصنوعی اتومبیل، ناخودآگاه به یاد هوش مصنوعی هال ۹۰۰۰ در فیلم ادیسه فضایی می‌افتیم.
طرح مفهومی نخستین خودروی دارای احساسات ارائه شد


افراد علاقه‌مند به صنعت خودروسازی و اتومبیل‌ها، غالبا خودروها را دارای احساس می‌دانند. آنها به یک خودرو تنها به عنوان یک ابزار رفت ‌و‌ آمد نگاه نکرده، بلکه برای آنها شخصیت و احساسات قائل هستند.


به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، با این حال طرح مفهومی خودروی جدید هندا (Honda ) با نام نئو وی ( NeuV ) تمامی این مسائل را تغییر می‌دهد. هندا از این خودرو به عنوان اولین خودروی اتوماتیک حمل‌ و‌ نقل راه‌ دور که دارای احساسات است یاد می‌کند.
بر طبق گزارش خبرنگاران مختلف، این خودرو قادر است نسبت به مکالمات و احساسات سرنشینان، از خود عکس العمل نشان دهد تا بتواند با سرنشینان خود ارتباط عمیق‌تری برقرار کند. هندا با همکاری شرکت کوکورو اس بی ( Cocoro SB ) دست به ساخت مدلی مفهومی از این اتومبیل عجیب زده است.

داشتن یک خودرو که دارای احساس بوده که احساسات آن با احساسات سرنشینان هماهنگ است برای همگان امری عجیب و تازه است. این مفهوم کاملا جدید بوده و بسیاری از متخصصین نسبت به نحوه عملکرد این خودرو نامطمئن و در برخی موارد بدبین هستند.
بسیاری امیدوارند که طراحی احساسات این خودرو بر خلاف ظاهر خشن آن، برگرفته از احساسات خوب و خوشایند باشد. تصور کنید با روحیه‌ای شاداب و سرزنده مشغول رانندگی با این وسیله‌ی نقلیه هستید.


مطمئنا رانندگی با اتومبیلی که با احساسات شما شریک است، در این مورد شاید عملی لذت بخش به نظر بیاید. اما اگر خودروی شما ناراحت و یا عصبانی بوده و این ناراحتی و عصبانیت در نحوه عملکرد آن تاثیر بگذارد، ممکن است مشکلاتی جدی گریبان‌گیر راننده و سرنشینان این خودرو شود.

با فکر کردن به احساسات و هوش مصنوعی اتومبیل، ناخودآگاه به یاد هوش مصنوعی هال ۹۰۰۰ (Hal 9000) در فیلم ادیسه فضایی می‌افتیم. اگر با این فیلم آشنایی داشته باشید می‌دانید که این هوش مصنوعی در انتها از انسان ناراحت شده و در صدد کنترل و از بین بردن او برمی‌آید. ممکن است برای خودروی هندای شما نیز در آینده مورد مشابهی پیش آید. ممکن است خودرو از بازکردن درهای خود امتناع کرده و یا سرنشانان خود را به کشتن دهد ویا حتی به صورت خودکار عمل کرده و از دستورات راننده و یا سرنشینان پیروی نکند.

با این حال با بررسی تمامی احتمالات موجود می‌بایست تا سال ۲۰۱۷ و نمایشگاه مصرف‌کنندگان الکترونیک ( CES ) صبر کرد تا با اطلاعات بیشتری از این محصول مواجه شده و نقاط غیرقابل درک و سوالات ذهنی مصرف‌کنندگان برطرف گردد.
 
کد مطلب: 46862
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام