۰
plusresetminus
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۳
متخصصان امنیت هشدار دادند:

اینترنت اشیا و مخاطره برای جان افراد

ایتنا- متخصصان امنیت به اعضای مجلس سنا هشدار دادند که اینترنت اشیا ممکن است باعث مرگ افراد شود.
اینترنت اشیا و مخاطره برای جان افراد


امروزه تعداد بسیار زیادی وسایل، ابزار و دستگاه‌های مختلف به اینترنت دسترسی دارند و امنیت پایین این ابزارآلات باعث شده است تا زندگی و سرمایه افراد زیادی مورد خطر قرار بگیرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تکنولوژی ریویو، اکنون نیاز بشدت احساس می‌شود که است که دولت‌ها با مداخله در این امر از شدت این رویه بکاهند. اخیرا عده‌ای از متخصصان برجسته امنیت راجع به این مسئله به مدیران و تصمیم‌گیران هشدار داده‌اند.

بروس اشنایدر، متخصص پرآوازه دانشگاه هاروارد، در نشستی که در ماه گذشته داشت، حمله هکرها را در ماه اکتبر که باعث فلج شدن کمپانی Dyn، شرکت ارائه دهنده زیربنای اینترنتی، و عدم دسترسی به اکثر وب‌ سایت‌ها در شرق آمریکا شد را اقدامی خوش‌خیم خواند.
در این حادثه کسی جان خود را از دست نداد، امّا اشنایدر خاطر نشان کرد: حملاتی که هدف آنها دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های نظارت بر کودک، وب کم‌ها و سایر ابزارآلات مشابه هستند، نشان دهنده میزان جدی بودن خطری است که با همه‌گیر شدن تجهیزات کم امنیت متصل به اینترنت، همه ما را تهدید می‌کند.

اشنایدر اظهار داشت، کامپیوترهای با چنین امنیت کمی، در بیمارستان‌ها، مخصوصا در آسانسورها و سیستم‌های تهویه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجود تبعات جبران ناپذیر، شاید دلیلی باشد که دولت می‌‌بایست در برطرف کردن مشکلات امنیتی این دستگاه‌ها کوشا باشد.


مشکل اساسی اینترنت اشیا، عدم انگیزه سازندگان دستگاه‌های متصل به اینترت به امنیت چنین دستگاه‌هایی می‌باشد. به علاوه حتی اگر مصرف کننده به امنیت این دستگاه‌ها اهمیت دهد نیز هیچ معیاری برای شناسایی دستگاه مورد نیاز خود را ندارد.

در مورد دخالت دولت در این باره نظرات مختلفی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که دخالت دولت در امر اینترنت اشیا باعث افت نوآوری در این زمینه می‌شود.
اشنایدر در این زمینه معتقد است که قانون‌گذاری راجع به این مسائل باید دست کمیته‌ای تخصصی باشد تا از افت صنعت جلوگیری شود.

در حال حاضر خبری از قانون‌گذاری و اولویت‌دهی به امر اینترنت اشیا نیست. ماه گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا، مقالاتی را راجع به اقدامات مورد نیاز برای برقراری امنیت اینترنت اشیا منتشر کرد و پیشنهاد کرد تا دولت سازندگان ابزارهای کم امنیت را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.
به علاوه سیستم استاندارد‌دهی صنعت فناوری آموزش‌ها و مقالاتی را برای سازندگان ابزارهای متصل به اینترنت و اینترنت اشیا منتشر کرد که در این مقالات به نحوه برقراری امنیت اینگونه دستگاه‌ها و ابزارآلات، اشاره شده است.
کد مطلب: 46860
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام