کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۹۹ درصد شارژرهای قلابی آیفون جان کاربران را به خطر می اندازند

خبرگزاری مهر , 15 آذر 1395 ساعت 10:56

ایتنا- از خرید شارژرهای تقلبی برای گوشی آیفون محبوبتان خودداری کنید!




نتایج یک بررسی نشان می‌دهد ۹۹ درصد از شارژرهای متفرقه و قلابی که برای شارژ کردن تولیدات مختلف شرکت اپل عرضه می‌شوند خطرناک بوده و امنیت کاربران را به خطر می‌اندازند.


به گزارش ایتنا از مهر به نقل از نکست وب، بررسی‌های موسسه استانداردهای تجاری CTSI در انگلیس نشان می‌دهد که ۹۹ درصد شارژرهای قلابی تولیدات اپل از حداقل استانداردهای امنیتی هم برخوردار نیستند.

در جریان این بررسی ۴۰۰ شارژر متفرقه اپل که به طور آنلاین خریداری شده بودند، مورد آزمایش قرار گرفتند و تنها سه مورد از آنها توانستند آزمایش‌های ایمنی انجام شده را با موفقیت پشت سر بگذارند.

مهم‌ترین ضعف این شارژرها عدم عایق بندی مناسب برای حفاظت از کاربران و مردم در برابر شوک‌های الکتریکی ناگهانی است که حداقل خطر آن وقوع آتش سوزی ناگهانی است.

موسسه یاد شده خواستار افزایش آگاهی مردم در مورد مضرات و خطرات جدی استفاده از شارژرهای تقلبی عرضه شده برای آیفون و آیپد و ... شده که برخی افراد به علت قیمت پایین‌تر به دنبال خرید آنها هستند.

نتایج یک بررسی که توسط خود اپل انجام شده نشان می‌دهد ۹۰ درصد از محصولاتی که در فضای مجازی به عنوان تولیدات اصلی و غیرتقلبی شرکت اپل عرضه می شوند، قلابی و غیراصل هستند و استفاده از آنها هم به امنیت فیزیکی افراد آسیب می‌زند و هم می‌تواند موجب سرقت اطلاعات کاربران شود.

ارزش جهانی بازار تولید کالاهای تقلبی بالغ بر ۴۶۱ میلیارد دلار در سال است و این نوع تجارت در برخی کشورهای آسیایی و به خصوص چین رواج دارد.


کد مطلب: 46822

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46822/۹۹-درصد-شارژرهای-قلابی-آیفون-جان-کاربران-خطر-می-اندازند

ايتنا
  https://www.itna.ir