۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳

روش جدید پلیس انگلیس برای باز کردن دائمی قفل آیفونِ مظنونان

ایتنا - انگلیسی‌ها با حمله به مظنون موردنظر حین استفاده از گوشی آیفون و غیرفعال کردن آیکون قفل خودکارِ گوشی، به دیتای داخل گوشی دست پیدا می‌کنند.
روش جدید پلیس انگلیس برای باز کردن دائمی قفل آیفونِ مظنونان


انگلیسی‌ها مانند رفقای امریکایی‌شان نیستند که با بردن آیفون قفل‌دار به دادگاه، التماس اپل را کنند!


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، پلیس انگلیس روشی جدید برای بازکردن دائمی قفل آیفونِ متعلق به مظنونان را ابداع کرده که در نوع خود هم جالب است و هم خنده‌دار!

آنها با حمله به مظنون موردنظر حین استفاده از گوشی آیفون و غیرفعال کردن آیکون قفل خودکارِ گوشی، به دیتای داخل گوشی دست پیدا می‌کنند.

پلیس متروپلیتن از این روش علیه فردی به نام گابریل یِوو / Gabriel Yew استفاده کرده و به خوبی جواب داد.

یکی از پلیس‌ها وقتی گابریل در حال مکالمه بود به وی یورش برده و آیفونش را قاپید و سپس با ورود به ستینگز (و البته درخواست از مظنون) قفل خودکار روی گوشی را غیرفعال کرد و باعث شد تا آنها بتوانند شواهد و مدارکی را از روی گوشی گابریل جمع‌آوری کنند. مدارک نشان داد که چگونه وی سفارش پرینت کارت‌های اعتباری HSBC را داده و چگونه با رفقای خود کارهای خلاف را هماهنگ کرده است.

پلیس از روی دیتای جمع‌آوری شده ۴ نفر دیگر را بازداشت و همچنین اطلاعات ۸۰ مظنون دیگری که با گابریل هم‌دست هستند را به‌دست آوردند.

مظنون اکنون به ۵ و نیم سال زندان محکوم‌شده است و پلیس انگلیس نیز بدون درگیری با سیستم قضایی یا اپل به گوشی متهم دست پیدا کرد.

(اف.بی.آی با استخدام متخصصان امنیتی از اسرائیل و صرف هزینه گزاف توانست آیفون 5C تیرانداز سن برناردینو را به ظاهر باز کند، هرچند اپل درخواست بازکردن قفل را حتی با رای اولیه دادگاه رد کرد)

گابریل یوو متهم به کلاهبرداری و حمل اسلحه گرم

کد مطلب: 46819
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام