۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴

خداحافظی کامل گوگل با برنامه فلش

ایتنا- گوگل سرانجام استاندارد HTML5 را به استاندارد پیش فرض برای مشاهده فایل های چندرسانه‌ای در مرورگر کروم خود مبدل کرد.
خداحافظی کامل گوگل با برنامه فلش


این تحول مدتی است که در دستور کار شرکت گوگل قرار گرفته و برنامه فلش به علت آسیب‌پذیری‌های امنیتی فراوانش به حاشیه رانده شده است، اما سرانجام با عرضه مرورگر کروم ۵۵ گوگل به طور کامل با فلش خداحافظی کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، HTML5 برنامه‌ای پیش فرض برای کروم ۵۵ است و تنها زمانی به جای آن از برنامه فلش استفاده می‌شود که سایت مذکور به طور کامل با استفاده از فلش طراحی شده باشد یا سایت یاد شده یکی از ده سایت برتر وب باشد. کاربران کروم ۵۵ برای فعال کردن فلش در اولین بازدید باید این کار را به طور دستی انجام دهند.

گوگل از مدتی قبل بلوکه کردن برنامه فلاش را به تدریج در مرورگر و دیگر خدمات خود آغاز کرد و هدف از جایگزین کردن HTML5 را افزایش سرعت مرورگر، ارتقای امنیت آن و ... عنوان نمود.

نسخه جدید کروم برای اندروید هم از امکاناتی برای تسهیل بارگذاری اطلاعات، مشاهده آفلاین صفحات وب، تصاویر و ویدئوها و ... برخوردار است و به زودی عرضه می‌شود. کروم ۵۵ با رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز، مک و لینوکس سازگار است.
کد مطلب: 46780
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام