۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۳
معاون وزیر ارتباطات؛

سهم فناوری اطلاعات در سبد هزینه خانوار ایرانی افزایش یافت

ایتنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش سهم ICT در سبد هزینه خانوار ایرانی خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری بابیان اینکه اتفاقات مثبتی در حوزه ICT کشور روی داده و سبب گسترش استفاده از این فناوری در کشور شده است،گفت: هم اکنون شاهد هستیم که سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سبد هزینه خانوار ایرانی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه که بیش از ۸۰ درصد اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران مربوط به بخش شبکه (network) و کمتر از ۲۰ درصد مربوط به فناوری اطلاعات و سرویس‌دهی (content) است، اضافه کرد: این درحالی است که در سایر کشورهای دنیا به طور متوسط این تغییرات به صورت ۵۰ به ۵۰ است و حداقل ۵۰ درصد اقتصاد این بخش را خدمات فناوری اطلاعات به خود اختصاص می‌دهد.

معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در نشست فعالان حوزه ICT در سنندج سخن می‌گفت، ادامه داد: کردستان دارای ۱۳ هزار دانش‌آموز و فارغ‌التصیل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و هرسال حدود ۲ هزار نفر در این استان در این حوزه فارغ‌التحصیل می‌شوند. براین اساس می توان گفت که استان کردستان دارای نخبه‌های زیادی در حوزه ICT است و این ظرفیت و نیروی انسانی در سایراستان‌ها کمتر دیده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی جوانان نخبه ایرانی، خاطرنشان کرد: در این صورت و با حمایت سرمایه‌گذاران از کسب و کارهای نوپا، می‌توان شاهد رونق اقتصادی در این حوزه در استانها باشیم.

براری بر لزوم افزایش تولید اپلیکیشن در کشور با کمک نخبگان این حوزه تاکید کرد و گفت: مردم نیازمند ایجاد فضای کسب و کار هستند و باید فرصت شغلی ایجاد کنیم. از این رو اقتصادی که به سمت تولید محتوا برود می‌تواند ارزش افزوده بالایی به همراه داشته باشد.
کد مطلب: 46776
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام