۰
plusresetminus
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸

وعده ترامپ به مدیر اپل، محصولاتت را در آمریکا تولید کن تا تخفیف مالیاتی بگیری

ایتنا - شاید بیشترین ضرر در آمدن اپل به آمریکا مشمول کاربران این کمپانی شود چرا که قیمت آیفون چند برابر خواهد شد.
وعده ترامپ به مدیر اپل، محصولاتت را در آمریکا تولید کن تا تخفیف مالیاتی بگیری


دونالد ترامپ رییس جمهور تازه آمریکا به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: تیم کوک مدیر عامل اپل پس از پیروزی در انتخابات با وی تماس گرفته است.


به گزارش ایتنا از فارس، ترامپ گفته که وی در این مکالمه تیم کوک را به ساخت یک یا چند کارخانه بزرگ در داخل آمریکا ترغیب کرده و به مدیر شرکت اپل قول داده، اگر به جای مونتاژ تولیداتش در داخل چین و ویتنام آنها را در ایالات متحده تولید کند، می‌تواند از تخفیف بسیار بزرگ مالیاتی بهره‌مند شود.

ترامپ در ایام رقابت‌های انتخاباتی خود هم از اپل به علت تولید آیفون و دیگر محصولاتش در خارج از خاک امریکا با هدف استفاده از نیروی کار ارزان چین انتقاد کرده بود و از مدیر اپل خواسته بود این محصولات را در داخل ایالات متحده تولید کند تا برای مردم این کشور شغل ایجاد شود.

ترامپ مدعی شده که کوک نظرات و مواضع وی را درک کرده و برای تولید محصولاتش به آمریکا بازمی‌گردد تا از تخفیف‌های مالیاتی و وضع قوانینی خاص به نفع شرکت‌های فناوری بهره‌مند شود. رییس‌ جمهور منتخب آمریکا می‌گوید: ما تخفیف بزرگ مالیاتی خواهیم داشت.

ما باید از دست قوانینی که این کار را ناممکن می‌کنند خلاص شویم. شما یا لیبرال هستید یا محافظه کار. منظورم این است که من می‌توانم قوانینی را نشانتان بدهم که همه با مسخره بودنشان موافقند.

وی خواستار کنار گذاشتن این قوانین برای توسعه فعالیت شرکت‌های آمریکایی شد.

گفته می‌شود، اپل در صورت تداوم فشارهای ترامپ مجبور به تولید آیفون در داخل آمریکا خواهد شد، اما با توجه به بالا بودن هزینه‌ها و نیروی کار در این کشور بیم آن می‌رود که قیمت آیفون تا ۱۵۰۰ دلار افزایش یابد. تولید آیفون ۷ در چین برای اپل ۲۲۴.۸۰ دلار هزینه در بر دارد. اما این رقم در داخل خاک امریکا چند برابر خواهد شد.
کد مطلب: 46684
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام