۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۶

قول مجدد توییتر به کاربران: با دولت آمریکا برای کنترل کاربران همکاری نمی‌کنیم

ایتنا - توییتر تصریح کرده که سیاست در مورد ممانعت از دسترسی دیگران به داده‌های عمومی این شرکت به معنای عدم همکاری با پلیس و نیروهای قضایی نیست.
قول مجدد توییتر به کاربران: با دولت آمریکا برای کنترل کاربران همکاری نمی‌کنیم


همزمان با تشدید نگرانی‌ها در مورد تلاش دولت ترامپ برای جاسوسی از کاربران اینترنت، توییتر بر سیاست خود در مورد ممانعت از دسترسی دیگران به داده‌های عمومی این شرکت یا داده‌های محصولاتش تاکید کرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ری کد، این شرکت در وب‌لاگ خود پستی را منتشر کرده و مدعی شده توییتر متعهد به عدالت اجتماعی است و سیاست ما در این حوزه ابدی است. لذا استفاده از داده‌های توییتر برای ردگیری و شناسایی فعالان و معترضان قطعا غیرقابل پذیرش و ممنوع است.

اگر چه توییتر در این زمینه به کاربرانش اطمینان داده، اما کارشناسان امنیتی می‌گویند به هر حال راه‌هایی برای دسترسی به این نوع اطلاعات بدون همکاری این شرکت هم وجود دارد و تا به حال هم پلیس آمریکا و برخی کشورهای دیگر موفق به شناسایی هویت کاربران معترض توییتر شده‌اند.

البته توییتر قبلا تصریح کرده که این سیاست به معنای عدم همکاری با پلیس و نیروهای قضایی نیست و این شبکه اجتماعی در برخی موارد اطلاعات کاربران خود را بر مبنای قوانین موجود در اختیار آنان گذارده است. پلیس و سازمان‌های جاسوسی آمریکا هم از ابزار پیشرفته اسکن شبکه‌های اجتماعی برای مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات کاربران فیس‌بوک، توییتر و ... استفاده می‌کنند و برای جمع‌آوری این اطلاعات معمولا نیازی به حکم دادگاه وجود ندارد.

ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا بارها اعلام کرده که قصد دارد برای کنترل مسلمانان یک پایگاه داده ویژه ایجاد کند. وی حتی بعد از انتخاب به عنوان رییس‌جمهور هم این موضوع را مطرح کرده، این در حالی است که از برخی مواضع قبلی خود عقب نشینی کرده است.
کد مطلب: 46657
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام