۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۸

تحول در بازارهای کار با فناوری‌های جدید

5 میلیون نفر تا ۲۰۲۰ بی‌کار می‌شوند
ایتنا - جف وینر، مدیر عامل لینکداین معتقد است فناوری‌های جدید تا چهار سال دیگر موجب بیکاری بیش از ۵ میلیون نفر خواهد شد.
تحول در بازارهای کار با فناوری‌های جدید



به گزارش ایتنا از خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، وی که در کنفرانس Code Enterprise حضور یافته بود افزود: آمار مجمع جهانی اقتصاد نشانگر تحولات اساسی در بازار کسب‌و‌کار در سراسر جهان است.


وی تصریح کرد: چهارمین انقلاب صنعتی جهان از راه رسیده و در حال متحول کردن بازارهای کار در ۵ سال آینده است. مهارت‌های ماشین‌های هوشمند و ربات‌ها و همین‌طور اشغال بسیاری از مشاغل توسط این ابزار انسان‌ها را بیکار خواهد کرد.

در این شرایط صاحبان مشاغل به جای استخدام کارمند و کارگر به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی مهارت‌های مورد نیاز خود برمی‌آیند و پیشبرد بسیاری از مشاغل و امور به صورت مجازی و نه حضوری صورت می‌گیرد.

تحقیقات یاد شده بر مبنای بررسی وضعیت ۱۳ میلیون کارمند در ۹ بخش و در ۱۵ کشور صورت گرفته و بر طبق آن پیشرفت‌های حاصل در علومی مانند هوش مصنوعی، خودآموزی سیستم‌ها، علم رباتیک، فناوری نانو و فناوری بیو مدل‌های کسب‌وکار فعلی را در ۵ سال آینده متحول خواهد کرد.

بر همین اساس برای دست‌یابی به شغل به کسب مهارت‌های جدیدی نیاز خواهد بود و ۷.۱ میلیون شغل به علت زائد بودن، خودکار شدن و حذف واسطه‌ها حذف شده و در عوض ۲.۱ میلیون شغل جدید فوق تخصصی در حوزه علوم رایانه، ریاضیات، معماری و مهندسی به وجود می‌آید.

از دیگر حوزه‌های تاثیرپذیر می‌توان به مراقبت‌های درمانی، انرژی، خدمات مالی، سرمایه‌گذاری و ... اشاره کرد. همچنین در بخش‌هایی مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانه ، سرگرمی و خدمات حرفه‌ای فرصت‌های شغلی بیشتری موجود خواهد بود.
کد مطلب: 46607
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام