۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۶

شارژ 5 ساعته باتری موبایل در 5 دقیقه با تراشه‌های جدید

ایتنا - تراشه‌های ۱۰ نانومتری جدید اسنپ‌دراگون که توسط شرکت کوالکوم ساخته شده‌اند می‌توانند در عرض ۵ دقیقه باتری یک گوشی را برای ۵ ساعت استفاده شارژ کنند.
شارژ 5 ساعته باتری موبایل در 5 دقیقه با تراشه‌های جدید


سامسونگ قصد دارد در گوشی‌های جدید گلکسی اس ۸ خود از تراشه‌های ۱۰ نانومتری جدید اسنپ‌دراگون ۸۳۵ استفاده کند که می‌توانند در عرض ۵ دقیقه باتری یک گوشی را برای ۵ ساعت استفاده شارژ کنند.

به گزارش ایتنا از فارس، این تراشه‌ها که توسط شرکت کوالکوم ساخته شده‌اند به همین منظور از فناوری خاصی موسوم به Quick charge 4 بهره می‌برند.

Snapdragon 835 جایگزینی برای تراشه‌های Snapdragon 820 و 821 محسوب می‌شود که در سال جاری میلادی عرضه شدند. انتظار می‌رود اولین سری از گوشی‌های مجهز به تراشه‌های سری ۸۳۵ در اواسط سال ۲۰۱۷ در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرند.

برای ساخت این تراشه‌های ۱۰ نانومتری از ساختارهای سه‌بعدی پیشرفته‌ای در طراحی ترانزیستورها استفاده شده که جایگزین فناوری ۱۴ نانومتری می‌شود. با این به‌روزرسانی تراشه‌های جدید ۲۷ درصد سریع‌تر می‌شوند.

گوشی‌های مجهز به این تراشه‌ها در شبکه‌های نسل چهارم هم کارکرد بهتری دارند و می‌توانند با حداکثر سرعت به شبکه‌های داده متصل شوند. گوشی‌هایی که مجهز به این تراشه‌ها هستند هم ۲۰ درصد سریع‌تر شارژ می‌شوند و هم کارآیی باتری شارژ شده آنها تا ۳۰ درصد بیشتر است. انتظار می‌رود علاوه بر سامسونگ، گوگل و وان‌پلاس هم گوشی‌های جدیدی را بر همین مبنا تهیه کنند.
کد مطلب: 46595
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام