۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵

35 درصد از هزینه‌های رایانش ابری تلف می‌شود

ایتنا - ۷۶ درصد از بودجه صرف‌شده در حوزه کلود مربوط به پردازش‌های رایانه‌ای است و ۱۵ درصد حوزه پایگاه‌های داده را در بر می‌گیرد.
35 درصد از هزینه‌های رایانش ابری تلف می‌شود


بررسی‌های موسسه RightScale نشان می‌دهد نزدیک به ۳۵ درصد از بودجه‌های صرف‌شده در حوزه رایانش ابری یا کلود کامپیوتینگ به علت عدم استفاده بهینه از منابع و برخی اشتباهات دیگر به هدر می‌رود.


به گزارش ایتنا از فارس، RightScale که در زمینه مدیریت برخی خدمات محبوب کلود مانند گوگل کلود و Amazon Web Services همکاری دارد، با بررسی و تحلیل داده‌های به دست آمده از نحوه استفاده از خدمات مذکور به این نتیجه رسیده که ۷۶ درصد از بودجه صرف‌شده در حوزه کلود مربوط به پردازش‌های رایانه‌ای است و ۱۵ درصد حوزه پایگاه‌های داده را دربر می‌گیرد.

علاوه بر این سه درصد از بودجه مذکور هم مربوط به خدمات شبکه‌ای، ۲ درصد مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات و تنها ۴ درصد مربوط به دیگر موارد است.

علاوه بر این صرف هزینه در زمینه خدمات کلود با افزایش ۷۶ درصدی در سال جاری نسبت به سال گذشته، نشان‌دهنده اقبال جالب توجه به این بخش است.

اکثر شرکت‌های تجاری از این خدمات به صورت ۲۴ ساعته استفاده می‌کنند ولی سیستم‌های رایانه‌ای آنها برای استفاده بهینه از این خدمات اماده نیستند و ضعف‌های سخت‌افزاری، ذخیره‌سازی به هم ریخته و نامناسب اطلاعات و غیره هم در این مساله دخیل است.
کد مطلب: 46553
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام