۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵

دشمن سابق نرم‌افزارهای متن‌باز به بنیاد لینوکس پیوست

ایتنا - مایکروسافت که تا سال‌های اخیر یکی از بزرگترین و قدرت‌مندترین دشمنان نرم‌افزارهای متن‌باز محسوب می‌شد، به مهم‌ترین بنیاد این نرم‌افزار‌ها یعنی لینوکس پیوسته است.
دشمن سابق نرم‌افزارهای متن‌باز به بنیاد لینوکس پیوست


شرکت مایکروسافت که تا چند سال قبل بزرگترین دشمن نرم‌افزارهای متن‌باز محسوب می‌شود، حالا به مهم‌ترین بنیاد این نرم‌افزارها یعنی بنیاد لینوکس پیوسته است.


به گزارش ایتنا از فارس، مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار .NET را به طور متن‌باز عرضه کرد و در سال ۲۰۱۵ هم متن باز کردن ادیتور کدهای Visual Studio را آغاز کرد. حال در سال ۲۰۱۶ این شرکت با پیوستن به بنیاد لینوکس عزم خود را برای همکاری جدی‌‌تر با شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای متن‌باز نشان داده است.

مایکروسافت در چند سال اخیر رویکرد خود را در قبال سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهای متن‌باز تغییر داده و ضمن عرضه آزادانه کدهای تولیداتش سازگاری آنها با محصولات متن‌باز مشهور را هم افزایش داده است.

این شرکت هدف از پیوستن به بنیاد لینوکس را افزایش همکاری با تولیدکنندگان نرم‌افزارهای متن باز به منظور ارتقای تجارب کاربری مردم به خصوص در حوزه محصولات همراه و کلود عنوان کرده است. پیش‌بینی می‌شود که این همکاری به پیوستن گوگل به بنیاد .NET و سازگاری بیشتر تولیدات این شرکت و مایکروسافت هم منجر شود.
کد مطلب: 46550
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام