کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرتاب چهار هزار ماهواره SpaceX برای افزایش سرعت اینترنت جهان

1 آذر 1395 ساعت 11:20

ایتنا - هر کدام از ماهواره‌های شرکت SpaceX حدود 386 کیلوگرم وزن دارند و طول عمر آنها بین پنج تا هفت سال در نظر گرفته شده است.




«ایلان ماسک» بنیانگذار شرکت‌های بزرگ Tesla و SpaceX طرحی را توسعه می‌دهد که به موجب آن همه مردم جهان می‌توانند به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، ماسک بر اساس این طرح در نظر دارد ۴ هزار ماهواره را به فضا بفرستد تا یک شبکه جهانی فوق‌ پرسرعت اینترنت راه‌اندازی کند.

او نخستین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی علاقه‌مندی خود را به افزایش سرعت اینترنت نشان داد که البته پس از گذشت مدت کوتاهی طرح او با پشتیبانی گوگل همراه شد. در این طرح سه شرکت گوگل، Exploration Technologies و Tesla با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری این پروژه را آغاز کردند و ژانویه ۲۰۱۵ «ایلان ماسک» در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد تکمیل آن به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری نیاز دارد.

ابتدا قرار بود بر اساس این طرح ۷۰۰ دستگاه ماهواره به فضا پرتال شود. ولی اسنادی که هم اکنون در کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) ثبت شده است نیز نشان می‌دهد شرکت SpaceX تصمیم گرفته است ۴۴۲۵ ماهواره را به مدار زمین بفرستد و تا شبکه اینترنت پرسرعت خود را راه‌اندازی کند.

 

این ماهواره‌ها که تمام شبکه اینترنت جهانی را پوشش‌دهی می‌کنند، بزرگ‌ترین شبکه تاریخ حیات بشر را هم تشکیل می‌دهند. نکته قابل ملاحظه این است که هم‌اکنون ۱۴۰۰ ماهواره در مدار زمین در حال حرکت هستند.

گفتنی است هر کدام از ماهواره‌های شرکت SpaceX حدود ۳۸۶ کیلوگرم وزن دارند و طول عمر آنها بین پنج تا هفت سال در نظر گرفته شده است.

این ماهواره‌ها که کوچک‌تر از ماهواره‌های ارتباطی کنونی ساخته می‌شوند، با برد ۷۱۴ تا ۸۲۳ مایل در مدار زمین به چرخش درمی‌آیند و بر این اساس می‌توان گفت بالاتر از ایستگاه بین‌المللی فضایی حرکت می‌کنند.
 


کد مطلب: 46534

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46534/پرتاب-چهار-هزار-ماهواره-spacex-افزایش-سرعت-اینترنت-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir