۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۶

کاهش جهانی استفاده از پنل‌های بزرگ‌تر از 7 اینچ

ایتنا- مراکز تحلیلی به این نتیجه رسیده‌اند که تولید نمایشگرهای 7 اینچی و بزرگ‌تر از این ابعاد در سال آینده میلادی با افت روبرو خواهند شد.
کاهش جهانی استفاده از پنل‌های بزرگ‌تر از 7 اینچ


با اینکه در سال‌های اخیر، بازار نمایشگرهای بزرگ،‌ رونق خوبی یافته بود و سازندگان این نمایشگرها همواره با اقبال روبرو بودند، اما بنظر می‌رسد اوضاع در حال دگرگونی است و این سازندگان باید به فکر چاره باشند، چرا که مراکز تحلیلی با بررسی مطالعات و آمارها به این نتیجه رسیده‌اند که تولید نمایشگرهای ۷ اینچی و بزرگ‌تر از این ابعاد در سال آینده میلادی با افت روبرو خواهند شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Digitimes، امروزه در بازار جهانی، تب داشتن تبلت و لپ‌تاپ به‌ هیچ‌ عنوان قابل‌مقایسه با ۵ سال پیش نیست که این پدیده به تازگی معرف و همگانی شده بود و علاقه به داشتن آن، در میان کاربران موج می‌زد.

علت این امر نیز برای کارشناسان و تحلیلگران کاملا مشخص است: پدیده تلفن هوشمند.
افزایش کاربری‌های تلفن‌های همراه هوشمند در دو سه سال اخیر و به ویژه محبوبیت دستگاه‌های رده فبلت، باعث شده که نمایشگرهای بین ۵ تا ۶.۵ اینچی که مختص گوشی‌های هوشمند هستند، بیشترین مخاطب را در بازار به خود جلب کنند.

 

بر همین اساس است که نیاز به تبلت و لپ‌تاپ در میان کاربران رو به افول است و نتیجتا به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور، کم‌رغبتی کاربران نیز به نوبه خود باعث کاهش چشمگیر تولید نمایشگرهای بزرگ در سراسر جهان گردد، و این مسئله‌ای است که از سوی تلحیلگران بازار به سازندگان اعلام شده است.

به تازگی مرکز تحلیل WitsView با مطالعه و بررسی شرایط موجود در بازار و کم و کیف تقاضاهای مشتریان، به تحلیل آینده بازار نمایشگرها دست‌زده است و با توجه به همین نکات، به این نتیجه رسیده است که میزان عرضه نمایشگرهای ۷ اینچ و بزرگ‌تر، در سال آینده میلادی با کاهش جدی روبرو خواهد شد.
انتشار این آمار و نتایج حاصل از آن در رسانه‌ها، ضمن ایجاد نگرانی در سازندگان،‌ قطعا روند تولید این شرکت‌ها را نیز دستخوش تغییر سیاست خواهد نمود.

این آمار همچنین حاکی از این واقعیت هستند که علیرغم پیش‌بینی افزایش ۳.۸ درصدی در کل تولید پنل‌های نمایشگر، پنل‌های مربوط به دستگاه‌های ۷ اینچی و بزرگ‌تر از آن،‌برای نخستین بار سقوطی به میزان ۲.۴ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی را تجربه خواهند کرد.
 
کد مطلب: 46525
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام