کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

AMD پردازنده ۳۲ هسته‌ای عرضه کرد

26 آبان 1395 ساعت 11:19

ایتنا - AMD می‌کوشد از این طریق سهم بیشتری از بازار جهانی سرورها را در اختیار بگیرد.




شرکت مشهور AMD در راستای توسعه فعالیت‌های خود و تمرکز هر چه بیشتر بر فعالیت‌های سازمانی، به تازگی تراشه جدید ۳۲ هسته‌ای خود را در خانواده محصولات Zen عرضه کرد.
این کمپانی بزرگ همچنین توضیح داد که این محصول در نسل جدید سرورهای پیشرفته و پرقدرت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، شرکت AMD در نظر دارد متناسب با این تراشه مرکزی پرقدرت، نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته و کارآمد خود را هم به بازار عرضه کند.

ترکیب تراشه ۳۲ هسته‌ای با پردازنده گرافیکی پرقدرت می‌تواند نسل جدید سرورهای پیشرفته را وارد بازار کند و AMD می‌کوشد از این طریق سهم بیشتری از بازار جهانی سرورها را در اختیار بگیرد.
شرکت AMD طی چند سال گذشته به واسطه چندین تصمیم اشتباه،‌ عرضه محصولات گران و ... شرایط سختی را تجربه کرد و بناچار بخش قابل ملاحظه‌ای از سهم خود را از دست داد.

 

این شرکت هم‌اکنون به واسطه سابقه قوی خود در گذشته می‌کوشد تمرکز بیشتری بر نرم‌افزارهای سازمانی داشته باشد و به عبارت دیگر، بخش نرم‌افزاری سرورهای پیشرفته مذکور را هم به تنهایی توسعه دهد.

گفتنی است شرکت AMD آخرین نسخه از نرم‌افزار اختصاصی خود مربوط به سرورها را با نام ROCm روانه بازار کرد و توضیح داد با این نرم‌افزار، قادر خواهد بود راه‌اندازی طرح‌های موازی مرتبط با تراشه‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی را برای سازمان‌ها آسان نماید.
 


کد مطلب: 46503

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46503/amd-پردازنده-۳۲-هسته-ای-عرضه

ايتنا
  https://www.itna.ir