کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل و فیس‌بوک به جنگ سایت‌های خبری جعلی می‌روند

خبرگزاری فارس , 25 آبان 1395 ساعت 11:29

ایتنا - با افزایش انتقادها از گوگل و فیس‌بوک به علت نمایش اخبار جعلی و قلابی، دو شرکت مذکور به دنبال مقابله با سایت‌های خبری بی‌اعتبار هستند.




با افزایش انتقادها از گوگل و فیس‌بوک به علت نمایش اخبار قلابی سایت‌های خبری بی‌اعتبار و طرح ادعای تاثیرگذاری این اخبار در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو شرکت مذکور به دنبال مقابله با این سایت‌ها هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، فیس‌بوک و آلفابت – شرکت مادر تخصصی گوگل – می‌گویند اقداماتی را برای جلوگیری از کسب درآمد توسط این سایت‌ها انجام داده‌اند و اجازه نمایش تبلیغات آن‌ها در سرویس‌های وابسته به خود را نخواهند داد.

این نشانه‌ای دال بر آن است که شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکا دیگر نمی‌خواهند اعتبار خود را به علت خبرپراکنی‌های گسترده این سایت‌ها از دست رفته ببینند.

سخنگوی فیس‌بوک می‌گوید از این پس جلوی نمایش اطلاعات این سایت‌ها در شبکه اجتماعی مذکور گرفته شده و ترافیک آنها در سرویس Facebook Audience Network به طور کامل مسدود می‌شود. همچنین آنها به خدمات تبلیغاتی فیس‌بوک دسترسی نخواهند داشت.

گوگل نیز اعلام کرده که اجازه نمایش تبلیغات خود را در این سایت‌ها که اطلاعاتی دروغین و گمراه‌کننده را منتشر می‌کنند، نخواهد داد تا آنها را از درآمدهای نامشروع محروم کند.

فیس‌بوک در روزهای اخیر بارها به بی‌توجهی به انتشار حجم گسترده‌ای از اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی متهم شده و منتقدان آن می‌گویند این اخبار بر اذهان رای‌دهندگان تاثیر منفی داشته و حتی موجب پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است. هر دو شرکت این ادعاها را رد کرده‌اند.


کد مطلب: 46487

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46487/گوگل-فیس-بوک-جنگ-سایت-های-خبری-جعلی-می-روند

ايتنا
  https://www.itna.ir