کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روسیه به درخواست کسپرسکی مایکروسافت را به دادگاه ضد تراست می‌کشاند

سايت خبری خبر آنلاین , 25 آبان 1395 ساعت 10:57

ایتنا - این‌طور که معلوم است مایکروسافت همه درها را برای کسپسرکی بسته و کسپرسکی راهی برای محافظت از کاربران ویندوز 10 ندارد.




تحقیقات حکومت روسیه از مایکروسافت بابت نقض قوانین ضد تراست در این کشور آغاز شد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، کسپرسکی غول نرم‌افزاری را متهم کرده است که در ویندوز ۱۰ راه را بر ضدویروس بسته و در هربار آپدیت شدن ضدویروس، دیفالت و پیش‌فرض ضدویروس به Microsoft defender بر می‌گردد.

همچنین مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تنها ۶ روز به ضدویروس‌ها برای آپدیت کردن نرم‌افزار خود با ویندوز وقت داده است درحالی‌که پیش‌تر تا ۲ ماه فرصت داشتند که این کار انجام شود.

وظیفه تحقیق در این مورد بر عهده سازمان ضد انحصار FAS روسیه است که بر اساس آن مایکروسافت قانون فدرال روسیه ماده ۱۰ تبصره یک {لینک} را نقض کرده است.

این سازمان شکایت مستقیمی از کسپرسکی دریافت کرده که در آن خاطرنشان شده است که کسپرسکی ماه‌ها تلاش کرده تا موضوع را با مدیران مایکروسافت حل کند اما پاسخ صریحی دریافت نکردند.

ظاهراً نسخه‌های Trial 30 روزه کسپرسکی بعد از اتمام، در ویندوز ۱۰ غیرفعال شده و به‌صورت پیش‌فرض اپ windows defender فعال می‌شود.

کسپرسکی معتقد است ویندوز دیفندر ویژگی‌های دفاعی مانند حمایت از اتصالات وی پیان، حمایت از وب کم، حمایت علیه اکسپلویت ها و بانکداری آنلاین را ندارد و خریداران آنلاین مورد حمایت ویندوز دیفندر هنگام شاپینگ قرار نمی‌گیرند و این خطرناک است.


کد مطلب: 46484

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46484/روسیه-درخواست-کسپرسکی-مایکروسافت-دادگاه-ضد-تراست-می-کشاند

ايتنا
  https://www.itna.ir