کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موافقت‌های اصولی اپراتورهای مجازی موبایل ۱۳۲ میلیارد تومان آب خورد

24 آبان 1395 ساعت 10:55

ایتنا- در حال حاضر متقاضیان دریافت پروانه اپراتور مجازی مجموعا هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه بانکی در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارند.




به گزارش ایتنا از تسنیم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سال گذشته پس از فراخوان سه ماهه اعلام تقاضا برای دریافت موافقت اصولی پروانه اپراتورهای مجازی موبایل اعلام کرد که ۵۱ متقاضی برای دریافت این پروانه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.


این فراخوان که از تاریخ ۹۴/۲/۱۵ تا ۹۴/۵/۱۵ دایر بود رگولاتوری را وارد فرآیند ارزیابی تقاضاهای دریافتی کرد و بعد از مدتی مشخص شد تنها ۳۱ متقاضی که حداقل امتیازهای لازم را کسب کردند، مجاز به تکمیل مدارک و ارائه ضمانتنامه‌های مالی شدند.

تعداد متقاضیانی که حاضر به ارائه مدارک و تکمیل فرآیند موافقت اصولی شدند نهایتا تا پایان مرداد ماه سال جاری (آخرین مهلت تکمیل مدارک) به ۲۴ مورد رسید.

با توجه به اینکه مبلغ پایه حق امتیاز برای اپراتور مجازی نوع اول به میزان پنجاه (۵۰) میلیارد ریال و برای اپراتور مجازی نوع دوم بیست (۲۰) میلیارد ریال است و در زمان صدور موافقت اصولی، ضمانتنامه پرداخت حق امتیاز برابر با کل مبلغ حق امتیاز از متقاضیان اخذ خواهد شد و از سویی دیگر مبلغ ضمانتنامه حسن انجام تعهدات برای متقاضیان پروانه به میزان بیست (۲۰) میلیارد ریال است که آن هم در زمان صدور موافقت اصولی از متقاضیان دریافت می‌شود، می‌توان محاسبه‌ای نسبت به میزان ضمانتنامه‌های در اختیار رگولاتوری داشت.

قابل توجه است که ضمانتنامه حسن انجام تعهدات و پرداخت حق امتیاز، ضمانتنامه‌ای بانکی قابل تمدید به دفعات است که در صورت عدم صدور پروانه و لغو موافقت اصولی ضمانتنامه‌ها عودت می‌شود.

ضمانتنامه حسن انجام تعهدات در برگیرنده ضمانتنامه پرداخت حق‌السهم حاصل از تسهیم درآمد سالیانه خدمات موضوع پروانه و پوشش جرایم ناشی از تخلفات احتمالی است.

با توجه به اینکه اغلب موافقت‌های اصولی صادر شده نوع اول و تقاضا برای اپراتورهای مجازی نوع دوم کمتر است، اما با احتساب معیار حداقلی نیمی از موافقت‌ها را نوع اول و نیمی دیگر را نوع دوم در نظر می‌گیریم.

بنابراین از ۲۴ تقاضا ۱۲ مورد را نوع اول و باقی را نوع دوم در نظر می‌گیریم. با این حساب مجموعا هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال ضمانتنامه بانکی اعم از حق امتیاز و حسن انجام تعهدات در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد.


کد مطلب: 46465

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46465/موافقت-های-اصولی-اپراتورهای-مجازی-موبایل-۱۳۲-میلیارد-تومان-آب-خورد

ايتنا
  https://www.itna.ir