کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادوبی فوتوشاپ صوتی می‌سازد

سايت خبری همشهري آنلاين , 23 آبان 1395 ساعت 11:17

ایتنا - اپلیکیشن فتوشاپ به کاربران امکان دستکاری و ویرایش فایل‌های صوتی را می‌دهند!




شرکت ادوبی اپلیکیشن جدید ویرایش صدایی را معرفی کرده‌است که می‌تواند برای همیشه تصور ما نسبت به صحت و اعتبار پیام‌های صوتی ضبط شده را دست‌خوش تغییر سازد.


به گزارش ایتنا از همشهری، اين اپليكيشن كه پروژه VoCo نام دارد، نسخه‌اي ابتدايي است كه به فوتوشاپ براي صدا شهرت پيدا كرده‌است و به همه كاربران امكان مي‌دهد آزادانه محتواي فايل‌هاي صوتي كه ضبط كرده‌اند را تغيير دهند، درست مانند آنچه در فوتوشاپ مي‌توان با عكس‌ها انجام داد.

با استفاده از اين اپليكيشن افراد مي‌توانند به راحتي فايل‌هاي صوتي را دچار تغيير كرده و دست‌كاري كنند در حدي كه مي‌توانند واژه‌هايي كه گفته نشده را درون فايل بگنجانند،‌ درواقع از دهان فردي ديگر حرف‌هايي را بزنند كه وي هرگز آنها را به زبان نياورده‌ است.

پيش از اين نيز نرم‌افزارهاي ويرايش صدا به افراد امكان برش، تركيب يا كپي كردن قسمت‌هاي مختلف يك فايل صوتي را مي‌دادند، اما VOCo از اصولي جديد برخوردار است و از الگوريتمي بهره مي‌برد كه مي‌تواند گفته‌هاي انسان را تجزيه كرده و دوباره سرهم كند.

با در اختيار داشتن مقادير كافي از داده‌هاي صوتي، كه به گفته ادوبي ميزان كافي به معني ۲۰ دقيقه از صداي يك فرد است،‌ VOCo مي‌تواند به اندازه‌اي كافي از آواهاي صداي فرد ضبط كند كه بتواند با تركيب آنها با يكديگر واژه‌اي جديد و جملاتي جديد خلق كند. در واقع اين اپليكيشن مي‌تواند واژه‌هاي فرد را تجزيه كرده و با سرهم كردن بخش‌هاي مختلف آن، واژه‌اي جديد بسازد كه فرد اصلا آن را به زبان نياورده‌است، اما شما آن واژه يا جمله جديد را با صداي همان گوينده خواهيد شنيد.

باوجود اينكه گروهي از تحليل‌گران معتقدند كسي به چنين اپليكيشن ويرايش صوتي نياز نخواهد داشت،‌اما شركت ادوبي مي‌گويد اين اپليكيشن براي فيلم‌سازان، اهالي رسانه و متخصصان صنعت صدا كاربردي خواهد بود.

اما از سوي ديگر گروهي نگران مورد سواستفاده قرار گرفتن اين برنامه در راستاي جعل صداي افراد مهم و از بين رفتن اعتبار فايل‌هاي صوتي در فضاي مجازي هستند، درست به همان شكلي كه امروزه ديگر به سختي مي‌توان به صحت عكس‌هاي موجود در فضاي مجازي اعتماد كرد.


کد مطلب: 46442

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46442/ادوبی-فوتوشاپ-صوتی-می-سازد

ايتنا
  https://www.itna.ir