۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۸

افزایش درخواست جهانی برای قرص سیلیکونی

ایتنا- آمار و ارقام نشان‌دهنده این هستند که درخواست جهانی برای قرص‌های سیلیکونی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ با پیشرفتی چشمگیر روبرو بوده است.
افزایش درخواست جهانی برای قرص سیلیکونی


در حالی که برخی بخش‌های تولیدی در صنعت نیمه‌هادی‌ها با مشکل و یا رکود جدی مواجه شده‌اند و موجبات نگرانی شرکت‌های فعال را فراهم آورده‌اند، آمار و ارقام جدید نشان دهنده این هستند که تقاضاهای جهانی برای قرص‌های سیلیکونی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ با افزایشی چشمگیر روبرو بوده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Digitimes، قرص‌های سیلیکونی یا silicon wafer در صنایع نیمه‌هادی نقش بسیار بزرگی را ایفا می‌کنند و بهمین دلیل، صاحبنظران،‌آمار جدید را موجب رونق بیشتر این صنعت می‌دانند.

ساختار این قرص‌های سیلیکونی بدین ترتیب است که در حقیقت از لایه‌های بسیار نازک نیمه‌رساناهای سیلیکونی تشکیل شده‌اند. از سوی دیگر عمده‌ترین کاربرد قرص‌های سیلیکونی، بهره‌گیری در چیپ‌هاست،‌ بدین ترتیب که از آنها در ساخت تراشه‌های پردازشی مختلف استفاده می‌شود.

 

حال مطابق آمار و ارقام سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی که به تازگی منتشر شده، معلوم شده که شرکت‌های تولید کننده این قرص‌ها در شرایط ایدآلی قرار دارند، چرا که به میزان قابل توجهی با افزایش درخواست و تقاضای جهانی روبرو شده‌اند. انتشار این آمارها موجب ایجاد موج جدیدی از تحرک در این صنعت و به ویژه شرکت‌های تولید کننده این نوع ویفرها شده است.

بطوریکه آمار منتشره نشان می‌دهد در مجموع سه ماه سوم سال ۲۰۱۶ تعداد ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون اینچ مربع قرص سیلیکونی در جهان ساخته و به فروش رفته است، که این آمار در مقایسه با سه‌ماهه قبل از آن، رشدی معادل ۰.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین گفتنی است که این آمار به نسبت مقایسه با سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ و سال‌های پیش از آن نیز حکایت از رشد نسبتا بالایی دارد.
بدین ترتیب به نظر می‌رسد که علیرغم فراز و نشیب‌ها و رکود نسبی در برخی بخش‌ها، این صنایع در مسیر درستی قرار دارند و در بازار و با مشتریان خود ارتباط متوازنی برقرار نموده‌اند.
  
کد مطلب: 46438
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام