کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار در مورد انتشار برنامه‌های موبایلی برای فروش کالاهای تقلبی

خبرگزاری فارس , 22 آبان 1395 ساعت 11:50

ایتنا - کارشناسان امنیتی در مورد وجود صدها برنامه تلفن همراه در فروشگاه های آنلاین اپل و گوگل برای فروش اقلام و کالاهای تقلبی هشدار می‌دهند.




کارشناسان امنیتی در مورد وجود صدها برنامه تلفن همراه در فروشگاه های آنلاین اپل و گوگل برای فروش اقلام و کالاهای تقلبی هشدار می‌دهند.


به گزارش ایتنا از فارس کنترل‌های امنیتی ضعیف دو شرکت اپل و گوگل باعث شده تا فروشگاه‌های Google Play وApple App stores دارای صدها برنامه تقلبی باشند که از طریق آنها کالاهایی جعلی فروخته می‌شوند.

کاربرانی که اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، شماره‌کارت اعتباری، آدرس و غیره را در این برنامه‌ها وارد می‌کنند، در عمل اطلاعات مذکور را در اختیار هکرها قرار می‌دهند و امنیت و حریم شخصی خود را به طور جدی به خطر می‌اندازند.

برخی از این برنامه‌ها بدون اطلاع کاربر یا با کسب اجازه از وی برای دسترسی به اطلاعات شخصی وی تلاش می‌کنند و از این طریق کاربران بیشتری را به دردسر می‌اندازند.

طراحان این برنامه‌ها مدعی می‌شوند که وابسته به شرکت‌های معتبر اینترنتی و تجارت الکترونیک هستند، ولی معمولا خلاف این امر ثابت می‌شود. کاربران می‌توانند با شناسایی و معرفی این برنامه‌ها آنها را علامت‌گذاری کرده و گوگل و اپل را از این موضوع مطلع کنند.

گوگل و اپل مدعی هستند این هشدارها را جدی می‌گیرند و برای حذف برنامه‌های نامناسب تلاش می‌کنند، اما کثرت این برنامه‌ها و روش‌های پیچیده مورد استفاده آنها در عمل چنین کاری را دشوار می‌کند.


کد مطلب: 46409

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46409/هشدار-مورد-انتشار-برنامه-های-موبایلی-فروش-کالاهای-تقلبی

ايتنا
  https://www.itna.ir