۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲

فیس‌بوک تاثیرگذاری‌اش بر انتخابات آمریکا را رد کرد

ایتنا - مارک زاکربرگ پس از پیروزی ترامپ در انتخابات تاثیرگذاری و دخالت فیس‌بوک بر نتایج انتخابات مذکور را انکار کرد.
فیس‌بوک تاثیرگذاری‌اش بر انتخابات آمریکا را رد کرد


به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مارک زاکربرگ موسس فیس‌بوک تاثیرگذاری و دخالت این سایت بر نتایج انتخابات مذکور را انکار کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، وی همچنین مدعی شد تلاش زیادی کرده تا جلوی تکثیر خبرهای جعلی و نادرست در فید خبری فیس‌بوک را بگیرد. این در حالی است که مخالفان وی می‌گویند در بسیاری از موارد اخبار قلابی و غیرمعتبری در فید خبری فیس‌بوک به طور گسترده در معرض دید کاربران قرار گرفته و همین اخبار دیدگاه‌ها و نظرات کاربران در مورد نامزدهای انتخاباتی را به ناحق تغییر داده است.

زاکربرگ تصریح کرد نهایت تلاش خود را برای ارتقای کیفیت فید خبری فیس‌بوک به عمل آورده، و این شبکه اجتماعی قادر به تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات نبوده است.

وی افزوده است: من شخصا فکر می‌کنم این ایده که اخبار جعلی فیس‌بوک که حجم بسیار اندکی از محتوای این سایت را تشکیل می‌دهند، بر نتیجه انتخابات تاثیر داشته، ایده کاملا احمقانه‌ای است.

زاکربرگ علت این ادعاها را تلاش عده‌ای برای توجیه نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا دانسته که منجر به پیروزی شگفت‌آور دونالد ترامپ نامزد نژادپرست و افراطی جمهوری‌خواهان گردیده است. به گفته وی این تصور که حامیان ترامپ آن قدر احمق هستند که صرفا تحت تاثیر معدود اخبار جعلی فیس‌بوک قرار گرفته باشند، تصوری غلط و توهین به آنان است. زیرا به همین نسبت اخبار جعلی در مورد کلینتون هم در فید خبری فیس‌بوک منتشر شده است. زاکربرگ گفت: حامیان ترامپ به وی رای دادند زیرا معتقد بودند او می‌تواند زندگی بهتری برایشان به ارمغان آورد.

مدیر فیس‌بوک از محبوبیت بیشتر محتوای ارسالی ترامپ و حامیانش در مقایسه با کلینتون خبر داد و افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد تقریبا تمامی کاربران فیس‌بوک حداقل با یک نفر که ایدئولوژی مخالفی دارد در ارتباط هستند و مساله اصلی این است که افراد در زمان مواجهه با مطالب مخالف دیدگاه‌هایشان چگونه تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.
کد مطلب: 46407
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام