۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۰

بزرگ‌ترین پایگاه داده برای ذخیره اطلاعات بیومتریک ۶۰ میلیون فرانسوی

ایتنا - وزیر کشور فرانسه گفت بزرگترین پایگاه داده این کشور هم‌اکنون از فناوری 10 سال قبل استفاده می‌کند و مشکلات امنیتی فراوانی دارد.
بزرگ‌ترین پایگاه داده برای ذخیره اطلاعات بیومتریک ۶۰ میلیون فرانسوی


دولت فرانسه اعلام کرد با برنامه‌ریزی‌های گسترده و دقیق تصمیم دارد بزرگ‌ترین پایگاه داده خود را راه‌اندازی کند و اطلاعات بیومتریک ۶۰ میلیون نفری که در این کشور زندگی می‌کنند را در این مرکز قرار دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، از زمانی که طرح بزرگ دولت فرانسه برای راه‌اندازی این پایگاه داده اعلام شد، اعتراضات فراوانی در این زمینه شکل گرفت.

از جمله افرادی که به این طرح انتقادات شدیدی کرده است می‌توان به مدیر مرکز نوآوری‌ها و خدمات دیجیتالی وزارت کشور فرانسه اشاره کرد. او در شورای ملی دیجیتال فرانسه هم عضویت دارد و این مرکز به منظور نظارت کامل دولت بر تمام امور مربوط به توسعه فناوری و تاثیرات آن بر اقتصاد و جامعه راه‌اندازی شده است.

«آکسل لِمایر» وزیر کشور فرانسه به خبرنگاران توضیح داد که بزرگ‌ترین پایگاه داده این کشور هم‌اکنون از فناوری ۱۰ سال قبل استفاده می‌کند و مشکلات امنیتی فراوانی دارد.

 

همین مسئله باعث شده است تا دولت فرانسه به فکر راه‌اندازی سیستم ایمن تشخیص الکترونیکی اسناد (TES) بیفتد و برای شورای ملی دیجیتال فرانسه این اتفاق می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

سیستم TES بسیار گسترده‌تر از پایگاه داده کنونی فرانسه است و می‌تواند امکان صدور پاسپورت‌های بیومتریک را برای شهروندان فرانسوی فراهم کند.
دولت این کشور همچنین قصد دارد پایگاه داده غیربیومتریک خود را با سیستم تشخیص هویت ملی این کشور ادغام کند.
 
کد مطلب: 46376
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام