کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

100 هزار اپلیکیشن در 2 ساله اخیر در کشور ساخته شده است

خبرگزاری فارس , 18 آبان 1395 ساعت 15:12

ایتنا - وزیر ارتباطات، محمود واعظی، از سیاسی‌کاری برخی در زیرسؤال بردن توفیقات نظام ابراز تأسف کرد.




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در طول دو ساله اخیر و به همت شرکت‌های ارتباطی کوچک بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن ساخته شده و اکنون جوانان ما نرم‌افزار به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، محمود واعظی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان برای دولت یازدهم و برای کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و ما در تلاشیم تا بتوانیم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب بخصوص در حوزه ارتباطات به رونق و توسعه هر چه بیشتر این استان کمک کنیم.

وی با تقدیر و تشکر از ذوالقدر و آشوری دو نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای کمک به رأی اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور، افزود: نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی نمایندگان پرتلاشی هستند که تعامل بسیار خوبی با دولت دارند و امیدواریم بتوانیم در یک شرایط همدلانه‌ای به رفع مسائل و مشکلات استان کمک کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: دولت در نظر دارد تا بر اساس اهداف کلان خود برای رفع و حل مشکلات کشور بدون فضاسازی امورات مردم را هموار کند تا بتوان خدمت‌گزاری به مردم را در کشور توسعه داد و شرایط زندگی آسان‌تر، وضعیت کسب و کار پررونق و معیشت مردم را ارتقا داد.

واعظی تلاش برای حفظ همبستگی اجتماعی میان ملت ایران به عنوان سرمایه بزرگ برای توسعه کشور را یکی از اولویت‌های دولت تحت اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی و منویات ایشان برشمرد و ادامه داد: همه ما در کشورمان فصل‌الخطابی داریم که آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید در همه امور نگاهمان به تأکیدات و منویات ایشان باشد.

وی گفت: شرایط بین‌المللی پیرامون کشورمان در ابتدای کار دولت یازدهم عرصه را بر توسعه و تعامل ملت بزرگ ایران با کشورهای مختلف دنیا سخت کرده بود و دولت یازدهم تحت تدابیر رهبری تلاش خود را برای اصلاح این وضعیت به کار گرفته است.

این وزیر دولت یازدهم با اشاره به سیاست‌های مدبرانه ایران در تعامل با همسایگان خود در سطح منطقه، خاطرنشان کرد: به جز عربستان که اقتدار و امینت و ثبات و رشد ایران را به غلط تهدیدی برای خود می‌شمارد، ما با همه همسایگان خودمان روابط خوبی داریم و سعی ما بر این است که دشمنی‌ها را کاهش داده و هزینه دعوا و دشمنی با کشورهای دیگر پرداخته نشود تا بتوانیم کشورمان را توسعه دهیم و بازارهای صادراتی برای اقتصادمان به وجود آوریم.

واعظی عنوان کرد: تراز بازرگانی ایران در سال جاری حدود دو میلیارد دلار مثبت شده و این نشانه خوبی برای پیشرفت اقتصاد کشورمان و به ثمر رسیدن تلاش‌های متعدد دولت در عرصه‌های مختلف بخصوص در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی است و ایران موفق شد تا در مذاکره با ۶ قدرت بزرگ جهانی، آنچه توان داشت را در خدمت منافع کشور به کار بگیرد و اکنون دوست و دشمن از این حرکت عظیم ایران به عنوان قدرت و صلابت ایران سخن می‌گویند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شکست پروژه ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در منطقه و جهان خبر داد و گفت: در سایه سیاست‌های مدبرانه موفق شدیم در حوزه مسائل اقتصادی تمرکز خوبی ایجاد کنیم و در شرایطی که نفت به قیمت بسیار پائینی رسید ما توانستیم کشور خودمان را اداره کنیم اما بسیاری از کشورهای دنیا که به اقتصاد نفتی متکی بودند با گرفتاری مواجه شده‌اند.

وی ثبات اقتصادی موجود در کشور را حاصل همبستگی ملی دانست و تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز در این زمینه به کمک دولت آمده است.

واعظی وضعیت بحرانی و آشوب‌زده کشورهای پیرامونی ایران را یادآور شد و گفت: تروریست‌ها تا چند کیلومتری ایران آمدند اما حاصل همبستگی و اقتدار ملت ایران و توان بالا و فداکاری نیروهای مسلح ما در داخل و خارج کشور موجب شده تا ایران جزیره ثبات در منطقه باشد و بتوانیم برای اقتصاد کشورمان برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر ارتباطات با ابراز تأسف از سیاسی‌کاری برخی در زیرسؤال بردن توفیقات نظام، اضافه کرد: این رفتارها در حالی صورت می‌گیرد که این عده در روزهایی که بر علیه ملت ایران هر روز بیانیه و تحریم صادر می‌شد، سکوت کرده بودند.
وی تأکید کرد: گشایش‌ها در حال پیگیری است و نباید کل برجام را زیر سوال ببریم چرا که برجام متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به نظام، رهبری، مردم و کلیت نظام است.

واعظی گفت: باید از ناامید ساختن مردم پرهیز کرد. باید مراقب بود که همواره دعوت‌مان به سوی همبستگی، همدلی و وحدت باشد تا بتوانیم رشد و پیشرفت را در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر روز بیشتر کنیم.

این وزیر دولت یازدهم با بیان اینکه دولت از ورود به حاشیه پرهیز کرده است، خاطرنشان کرد: امروز برخی سایت‌ها و رسانه‌ها به دنبال زیرسؤال بردن دولت هستند. باید تلاش کنیم تا تبلیغات انتخابات ریاست محدود به زمان انتخابات شود و از ۶ ماه مانده به انتخابات برخی در کشور به حرکت در نیایند تا مسائل و موضوعات غیرواقعی را مطرح کنند.

وی یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های استان هرمزگان را در دو دهه قبل نبود نیروی انسانی متخصص دانست و گفت: اکنون به برکت تلاش‌های مردم و نظام شرایط بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی بوجود آمده است و نیروهای توانمند و فعال زیادی در استان وجود دارند که می‌توانیم از آنها برای پیشرفت استان و رشد کشور استفاده کنیم.

واعظی در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی نیز بیان کرد: بازاریابی جهانی برای محصولات ایرانی بسیار مهم است و بهترین راه برای بهبود وضعیت معیشتی و رشد اشتغال در کشور توجه به موضوع صادرات و کاهش تصدی‌گری دولت و مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و بسترسازی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها است.

وزیر ارتباطات به تحول علمی در کشور و رشد بهره‌مندی در حوزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: در ۲ ساله اخیر بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن بومی ساخته شده و جوانان ما در حال صادرات نرم‌افزار به کشورهای مختلف هستند که باید این وضعیت را در هرمزگان نیز توسعه دهیم تا جوانان این استان نیز بتوانند در این بخش وارد شده و از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.

وی درباره سرعت اینترنت در استان هرمزگان و کیفیت آن نیز گفت: من به طور جدی این مشکلات را در استان پیگیری خواهم کرد. ما پهنای باند استان را در ۳ سال اخیر از حدود ۱۶ گیگ به ۱۳۰ گیگ رسانده‌ایم و شبکه انتقال اطلاعات استان نیز در این مدت ۳ برابر شده است.


کد مطلب: 46373

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46373/100-هزار-اپلیکیشن-2-ساله-اخیر-کشور-ساخته-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir