۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۵

جنگ سایبری هفته آینده میان آمریکا و روسیه تا چه حد جدی است؟

ایتنا - در صورت حمله سایبری روسیه به زیرساخت‌های آمریکایی، آن‌ها نیز می‌توانند برخی از سیستم‌ها و شبکه‌های روس را خاموش‌کنند.
جنگ سایبری هفته آینده میان آمریکا و روسیه تا چه حد جدی است؟


شبکه توزیع انرژی، شبکه مخابراتی و سیستم فرماندهی کرملین در صورت دخالت پوتین در انتخابات آمریکا موردحمله سایبری واقع خواهند شد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، مقامات اطلاعاتی آمریکا صراحتاً پرده از یک حمله گسترده سایبری در صورت دخالت کرملین درنتیجه انتخابات ۸ نوامبر برداشته‌اند و تهدید کرده‌اند که حفره‌هایی در سیستم‌های اطلاعاتی روسیه کشف کرده‌اند که می‌تواند عملیات را موفقیت‌آمیز کند.

این مقامات به ان.بی.سی.نیوز گفته‌اند که Guccifer 2.0 نفر اول جبهه سایبری سازمان اطلاعات روسیه علیه آمریکاست که با توئیت‌های خود از داخل انتخابات آمریکا گفته و تهدید می‌کند.

به گفته این مقامات یک سلاح سایبری جدید در اختیار امریکاست که در صورت دخالت روسیه از آن در هفته آینده استفاده خواهد شد.

جیمز لوئیس کارشناسان مرکز CSIS می‌گوید آمریکا سال‌هاست علیه روسیه، چین، ایران و کره شمالی جنگ سایبری راه انداخته است و آنچه می‌بینیم نسخه دیجیتال جنگ‌های انسانی است که آمریکا انجام می‌دهد.

دریاسالار مایک راجرز رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا رد سال ۲۰۱۴ به کنگره گفت دشمنان آمریکا دائم در حال شناسایی نقاط ضعف سایبری زیرساخت‌های آمریکا هستند. وی از نحوه مبارزه سخن نگفت اما هک‌های انجام‌شده توسط NSA گویای این است که آنها بیکار ننشسته و دائم سیستم‌های خارجی را هک کرده‌اند اما اینکه آمریکا دارای یک شبکه منسجم عملیات سایبری باشد، هنوز آشکارنشده است.

یکی از مقامات اطلاعاتی به ان بی سی نیوز گفت در صورت حمله سایبری روسیه به زیرساخت‌های آمریکایی ما نیز می‌توانیم برخی از سیستم‌ها و شبکه‌های روس را خاموش‌کنیم.

آدمیرال بازنشسته آمریکایی جیمز استاوریدیس فرمانده ناتو در اروپا نیز به این شبکه گفت تسلیحات سایبری خوبی برای پاسخگویی به هر نوع حمله سایبری داریم.

در سال ۲۰۰۳ جاسوسان امریکایی شبکه مخابرات عراق را هک کرده و برای فرماندهان بعث پیغام فرستادند و سپس شبکه برق بغداد را از کار انداختند.

در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ آمریکا و اسرائیل استاکس‌نت را علیه ایران به اجرا گذاشته و سیستم سناتریفیوژ ایران را از کار انداختند.

در حال حاضر نیز مرکز سایبری آمریکا علیه داعش در فضای مجازی می‌جنگد و باید دید هفته آینده آیا جنگ سایبری ادعاشده رخ می‌دهد یا نه؟ و اگر رخ دهد چه کسی برنده خواهد شد؟
کد مطلب: 46331
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام