۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳

سوءاستفاده از حفره ویندوز توسط هکرهای حزب دموکرات آمریکا

ایتنا - هکرهای حزب دموکرات آمریکا که هکرها حساب ایمیل جان پادستا رییس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا را هم هک کرده‌اند از آسیب‌پذیری جدید ویندوزسوءاستفاده کرده‌اند.
سوءاستفاده از حفره ویندوز توسط هکرهای حزب دموکرات آمریکا


بررسی محققان امنیتی نشان می‌دهد آسیب‌پذیری جدید ویندوز که توسط گوگل افشا شده توسط همان گروهی که شبکه‌های رایانه‌ای حزب دموکرات آمریکا را هک کرده‌اند، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.


به گزارش ایتنا از فارس، این آسیب‌پذیری ۱۰ روز پس از شناسایی توسط گوگل، توسط این شرکت افشا شد و مایکروسافت که هنوز فرصت برطرف کردن آن را پیدا نکرده به کاربران توصیه کرده با به‌روز کردن برنامه فلش جلوی نفوذ هکرها را به محیط این سیستم‌عامل بگیرند. زیرا آسیب‌پذیری مذکور از طریق نسخه‌های قدیمی برنامه فلش به رایانه‌های کاربران نفوذ می‌کند.

به احتمال زیاد، این آسیب‌پذیری که بسیاری از نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز را شامل می‌شود عامل موفقیت هکرهای موسوم به APT28‌ در جهت نفوذ به کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات آمریکا بوده است. این هکرها حساب ایمیل جان پادستا رییس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا را هم هک کرده‌اند.

علاوه بر نسخه‌های مختلف ویندوز و از جمله ویندوز ۱۰، مشکل یادشده در مرورگر اینترنتی Edge هم وجود دارد. مایکروسافت می‌گوید استفاده از نسخه به‌روزشده Windows Defender هم می‌تواند تا حد زیادی جلوی نفوذ هکرها به محیط ویندوز را بگیرد.

آسیب‌پذیری یاد شده به هکرها امکان می‌دهد کدهای مخرب خود را از راه دور بر روی رایانه‌های افراد قربانی اجرا کنند. مایکروسافت می‌گوید برای برطرف کردن این مشکل با مهندسان شرکت ادوبی و گوگل در حال همکاری است.
کد مطلب: 46293
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام