۰
plusresetminus
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵

هشدار اتحادیه اروپا به واتس آپ و یاهو در مورد حفاظت از داده‌های کاربران

ایتنا- رگولاتورهای اتحادیه اروپا روز گذشته به مدیران برنامه گپ واتس آپ و یاهو در زمینه حفاظت از داده های شخصی کاربران و احتمال نقض حریم شخصی افراد هشدار دادند.
هشدار اتحادیه اروپا به واتس آپ و یاهو در مورد حفاظت از داده‌های کاربران


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از وال استریت، این رگولاتورها با ارسال نامه‌های جداگانه برای فیس‌بوک مالک واتس‌اپ و یاهو از آنها خواستند که قوانین مربوط به حفاظت از داده‌های کاربران را جدی‌تر بگیرند.


اتحادیه اروپا به نمایندگی از ۲۸ کشوری که در آن عضویت دارند، نگرانی جدی خود را در مورد تغییرات سیاست های حریم شخصی واتس آپ اعلام کرده است. این تغییرات به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران واتس اپ با شرکت مالک آن یعنی فیس بوک را ممکن می‌کند. امری که به شرکت‌های تبلیغاتی امکان می‌دهد به اطلاعات یک میلیارد کاربر واتس آپ برای مصارف تبلیغاتی، تجارتی،اطلاعاتی و غیره دسترسی پیدا کنند.

رگولاتورهای اروپایی از واتس آپ خواسته‌اند تا به اشتراک گذاری اطلاعات با فیس‌بوک را متوقف کند تا زمانی که تمهیداتی قانونی در این زمینه اندیشیده شود.

این رگولاتورها در نامه جداگانه ای برای یاهو هم نگرانی خود را در مورد نفوذ موفق هکرها به سرورهای این سایت در سال ۲۰۱۴ که در سپتامبر گذشته افشا شد، اعلام کرده اند. در این نامه در مورد خبر امکان اسکن ایمیل همه کاربران یاهو توسط این شرکت و ارسال اطلاعات درخواستی پلیس آمریکا برای آن نیز هشدار داده شده است. یاهو ادعاهای یاد شده را تکذیب کرده است.

رگولاتورهای اروپایی خواستار دریافت اطلاعات بیشتر از یاهو در مورد این خبر نگران کننده شده اند تا در صورت لزوم تحقیقات مستقلی را در این زمینه آغاز کنند. آنان تصریح کرده اند که در صورت اثبات تخلفات یاهو امکان جریمه آن توسط اتحادیه اروپا وجود دارد.

پیش از این نهادهای نظارتی در آلمان از فیس بوک خواسته بودند تا جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ را متوقف کند. به دنبال پیگیری موضوع در دادگاه های آلمان فیس بوک تقاضای فرجام خواهی کرده است.
کد مطلب: 46234
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام